top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

היום הארוך בשנה


היום הארוך בשנה וקלף השמש בטארוט.

ה – 21 ביוני מתקרב וזהו יום משמעותי ביותר בעולם האסטרונומי ובעולם הרוחני. זהו היום הארוך ביותר בשנה, שעות האור ביום זה רבות יותר משעות החשיכה. ביום זה השמש תהיה בנקודה הגבוהה ביותר שלה ביחס לכדור הארץ. יום זה נקרא גם Summer Solstice

זהו יום של חגיגות בתרבויות שונות מסביב לעולם, תאריך שמסמן את תחילת הקיץ.

אם נצא למסע בזמן לתקופה הפגאנית בה השמש תפסה מקום חשוב, נראה כי עוד בימי רומא העתיקה ציינו בחגיגות את היום הזה.

גם היום, במקומות בהם השמש היא מצרך נדיר, ה–21 ביוני הוא יום חג. בפינלנד, שבדיה ואוסטריה מדליקים מדורות וזיקוקים. בפרו במקדשי האינקה, מציינים את היום הזה בטקסים שונים ומגוונים, הכול לכבוד השמש הקדושה.

האירוע הגדול ביותר מתקיים בבריטניה באתר סטונהנג' Stonehenge – מעגל האבנים העתיק והמפורסם בעולם. בעזרת האבנים, יכלו מקימי האתר לצפות באירועים אסטרונומיים כמו ליקויי חמה וירח. סטונהנג' כמו מעגלי אבנים רבים הפזורים באי הבריטי, בנוי כך שבזריחת השמש, קרניה נכנסות דרך מעבר מסוים במעגל בדיוק אל מרכזו.

השמש אם כן, היא מרכז היקום. בלעדיה אין לנו חיים. גם בעולם קלפי הטארוט יש לשמש מקום של כבוד. קלף השמש נמצא בסוף מסע השוטה בטארוט ודווקא מיקומו לקראת סיום המסע חשוב ביותר (על כך עוד נדבר בקרוב). מספר הקלף 19 ובסיכום נומרולוגי 1 . כלומר, השמש היא המקור, ממנה הכול מתחיל. השמש יוצרת ומעניקה חיים לצמחים, לבעלי החיים ולבני האדם. היא מסמלת שפע ובעיקר את מתנות היקום, אלו שניתנות לנו ללא מאמץ. אנו הולכים לישון בלילה בידיעה ברורה שמחר יהיה יום חדש. מחר השמש תזרח ותהיה כאן עבורנו . החמניות בקלף כמו במציאות, רודפות בראשן עמוס הגרעינים אחר השמש במסעה ברקיע, כסמל לשפע וצמיחה טבעית.

השמש מייצגת אנרגיה זכרית ויוזמת. אנרגיה של התחלות חדשות, פריצה, התקדמות ובעיקר עשייה. הקלף מחדד את ההבנה כי היכולות טמונות בנו. הכול נמצא בתוכנו כפוטנציאל הממתין למימוש, אך האחריות לביצוע מוטלת עלינו.

אין ספק, השמש היא מתנת החיים ליקום. מה לגבי מתנות היקום שלכם? כן ,הדברים שנראים כמובנים מאליהם? כדאי להודות עליהם. ההודיה הזו תגדיל את האור בחייכם, תחבר אתכם לאנרגיה של שפע, תמקד אתכם בתדר המציין את ה"יש" בעולמכם ותגדיל את האור בנשמתכם. השתמשו באנרגית השמש ביום זה בפרט, להתקדם, להתפתח, ליזום ולעשות.

חשוב שנזכור כי בסופו של דבר, החושך הוא רק העדרו של האור.

Happy Summer Solstice

אורנה וידאל -טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page