top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

לכו לים


לכו לים.

הביטו בכחול הגדול והאינסופי ותנו לרוח המלוחה לקחת את כל המחשבות והדאגות הרחק, הרחק.

הים מטהר, מנקה את הנפש ואת הגופים האנרגטיים שלנו, מטעין אותנו באנרגיות טובות וחדשות. כשיש קושי בחיים, מומלץ לטוס מעל ים, לטבול בו ואפילו לשטוף את הבית במי ים (או מים עם מלח גס).

ביהדות, בראש השנה, אנו עורכים בים "תשליך" ומתנקים מכל חטאינו.

מים מייצגים את עולם הרגש ומיוצגים בטארוט על ידי סדרת הגביעים.

רגש הוא ציר קיומנו ובזכותו אנו מרגישים חיים. רגישות, זו ההבנה העמוקה ביותר, לרקמה העדינה ביותר ביקום. עם זאת, כדאי שלא נטבע ברגש, שלא יציף אותנו עד שלא נוכל להחליט החלטות שקולות והגיוניות.

הים מזכיר לי מטופלת עם קושי רב ומתמשך בזוגיות שסיפרה שהיא לא יודעת לשחות ומתביישת להצטרף לקורס שחייה למבוגרים.

לפעמים, אנו זקוקים להתנסות ולמידה פיזית חדשה כדי להשליך ממנה אל חיינו וליצור שינוי. לכן, בסיום הייעוץ, היא הבינה שעליה ללמוד לשחות כדי שלא תטבע במים, ולא בחיים.

בפריסה שערכנו עלה קלף שמונה גביעים, קלף מורכב. קלף זה שייך לקבוצה של 13 קלפים בחפיסה מתוך 78, הנקראים קלפי בארדוּ (מהמילה burden מעמסה).

8 הוא סמל האינסוף ומיצג את הנשמה בתהליך של חיפוש ומימוש בצמתי החיים השונים.

אם תביטו מקרוב תראו שהמים בשפל (שפל רגשי), הקרקע נחשפה. האדם מילא שמונה גביעים, השקיע, לא קיבל דבר והתרוקן. כשאנו מעניקים מכל ליבנו אך לא מקבלים רגש/יחס בהיזון חוזר אנחנו מתרוקנים. עתה נותר להחליט-האם להישאר במקום הרע והמוכר הזה, או לעזוב ולהמשיך הלאה.

משהתרוקן רגשית, האדם בקלף עוזב. פניו לעבר הר כהה וגדול. הרים בטארוט מסמלים אתגרים. כלומר, האדם הולך מקושי אל קושי. יהיה קשה יותר לפני שיהיה קל יותר. ייקח זמן עד שהכל יסתדר, אך מגיע הרגע שבו אי אפשר להישאר.

שימו לב לירח, בשני מצבים, חסר ומלא. הירח שולט בגאות ובשפל של הים, של עולם המים, של הרגש שלנו. איננו יודעים כמה זמן עבר מרגע ההבנה דרך ההחלטה ועד לביצוע. הירח היה חסר, ושוב התמלא, חודש אחר חודש. תהליך ארוך של התלבטות. תהליך ארוך של גאות ושפל רגשי.

לעיתים, אנו נמצאים במצבים בחיים שרע לנו, רע בזוגיות, רע במקום העבודה וקשה לנו לקום וללכת. הסיבות חלקן אובייקטיביות, חלקן רגשיות וקשורות לפחד שלנו לעזוב את המוכר, גם אם רע, ולצאת לדרך חדשה.

כדאי שנחשוב מה רע יותר, להישאר או ללכת? ההחלטה צריכה להיות רגשית אך הגיונית. נשחה בים הרגשות, ניתן לרגש מקום אך לא נטבע בו.

לכו לים, ראש מעל המים.

אורנה וידאל טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page