top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

ככה אני!


"ככה אני!"

אנשים מגיעים אלי בצמתי החיים ואחרי שיחה עמוקה, מגיע משפט המחץ: "ככה אני! אני כבר לעולם לא אשתנה".

"ככה אני!" הוא משפט קשה, סוגר וחוסם, כזה שלא מאפשר דו-שיח פנימי וחיצוני. אלו מילים של התגוננות והטלת אשמה ואחריות על האחר, על הסביבה, על נסיבות החיים והגורל. לגבי המשך המשפט: "אני כבר לעולם לא אשתנה", ובכן, מאוחר מידי. השינוי כבר התרחש ומתרחש.

תורת הזן מלמדת אותנו, שכל רגע הוא רגע חדש. החיים הם מסכת שלמה של שינוי ולמידה. בבסיס נישאר אותו האדם, אך את הבסיס הזה עוטפות שכבות על גבי שכבות, של ניסיון חיים ואתגרים שצמחנו מהם.

כמו תמיד קלפי הטארוט מלמדים אותנו על החיים. קלף התלוי מגיע אלינו מהמיתולוגיה הנורדית (סקנדינבית) לפיה העולם כולו נוצר מהעץ "יגדראסיל" . יצירת העולם כולו מבוססת על כוחות הטבע, החיים ועונות השנה, שגם הם בשינוי מעגלי בלתי פוסק.

המיתולוגיה מספרת, שהאל אודין קשר את רגליו אל צמרת העץ ונשאר בתנוחה ההפוכה הזו כ-9 ימים. במשך הזמן הזה ראשו היה פעיל (בקלף הוא מאיר וזורח). זו הייתה עשיה מחשבתית באין עשיה פיזית. וכשאודין ירד מהעץ הייתה לו הארה, היו לו תובנות בנוגע לסודות היקום.

עצים בטארוט (כאן בצורת האות T) מסמלים צמתים בהם אנו מנסים ליצור מצבים, דרכים או אפשרויות חדשות לעצמנו. שימו לב שמספר הקלף הוא 12, נומרולוגית -3 המסמל יצירה חדשה בחיינו.

אם הייתי מאמצת את תנוחת הדמות בקלף, מה היה נופל לי מהכיסים? הנייד, מפתחות הרכב ואולי חשבונית מהקניות בסופר. נשאלת השאלה: מה אני צריכה מכל אלה ומה אפשר לזרוק?

הקלף למעשה קורא לנו לעצור ולבדוק את עצמנו, מה להשאיר ומה לשחרר. הגיע הזמן להיפרד מאמונות מגבילות, מחשבות כובלות והרגלים שהתקבעו. מה שהיה נכון בעבר לא בהכרח מתאים היום. איך אפשר לצפות לתוצאות אחרות כשאנו ממשיכים לנהוג באותה הדרך?

אנחנו מתנהלים בדפוסים קבועים. "ככה אני" הוא חלק מהדפוס הזה. כדאי להפסיק להיאחז בהצהרות שנובעות מפחד, מחוסר אמון בעצמנו ובאחרים. הגיע הזמן לקחת אחריות אישית על חיינו.

אז איך יוצרים שינוי בחשיבה? איך יוצאים מהמקום המתגונן והחוסם?

בתור התחלה מפסיקים להגיד "ככה אני, ולעולם לא אשתנה!" ברמת העשייה מתרגלים פיזית את המחשבה, והמוח כבר יתרגם אותה למציאות. אתם מוזמנים לנסות את התרגיל הבא לכמה ימים: היכן אתם מניחים את צרור המפתחות כשאתם נכנסים הביתה? נסו להניח אותו במודע במקום אחר. בדקו מה השינוי הזה עושה לכם כשאתם מחפשים את המפתחות. מלחיץ? מפחיד? גורר התנגדות?

נסו לנסוע בדרך אחרת מהעבודה הביתה. חשבו מסלול מחדש. מי יודע? אולי תגלו דברים חדשים על עצמכם, על הדרך, ואפילו תיהנו מהנוף.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page