top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

תשעה באב וקלף המגדל


תשעה באב וקלף המגדל

ט׳ באב שחל בסוף השבוע, מהווה את שיא האבלות של תקופת ימי "בין- המצרים". זוהי תקופה של שלושה שבועות שבין שבעה עשר בתמוז, היום שבו הובקעה חומת ירושלים, לתשעה באב, היום שבו חרב בית המקדש. ימים אלה מציינים את חורבן בית המקדש הראשון והשני.

אין קלף מתאים יותר להרס, חורבן, ומכת גורל מקלף המגדל. זהו אחד הקלפים הקשים בטארוט, קשה חזותית, אנרגטית וגם מבחינת משמעות.

קלף המגדל מדבר על שינויים פתאומיים, לרוב עקב גורם חיצוני או כוח עליון. משבר שנכפה על האדם בתחומי חיים שונים, שלא מתוך בחירה, המביא לשינוי והתפרקות המבנה הקיים. כשהמגדל מתמוטט אין זמן לחשוב מה תהיה התגובה הנכונה, יש להתמודד עם התוצאה. יש להיות בעשיה במקום בהוויה.

חורבן הבית אכן הוליד מציאות קשה ביותר. הוא נגרם ע״י כוחות חיצוניים אך למרבה הצער התרחש גם בשל גורם פנימי התלוי לגמרי בנו- שנאת חינם!

מה הלקח שאפשר ללמוד מהיום הזה, מהאירועים הקשים שהוא מייצג וגם ממשמעות הקלף?

אם תביטו בקלף, תראו מגדל שן ושני אנשים נופלים מתוכו, מגובה רב, לעבר סלעים משוננים. כדאי שנבין כי הנפילה באה משאננות, מהתעלמות מהמצב הקיים ומייצגת איבוד שליטה. הגבר מייצג את החשיבה המודעת, והאישה מייצגת את תת המודע. המשמעות היא שעלינו לקחת שליטה על חיינו, להימנע משאננות ולגלות ערנות למצב הקיים. עלינו להציף את התודעה שלנו באור בכל רמות החשיבה, במודע ובתת המודע. מבחינה רוחנית הקלף מבטא את המקום בו אנו מוכנים לוותר על חלקים מיותרים באישיותנו. אנו מוכנים להגדיל את האור בתוכנו ולצמצם את החושך! נחבר את הכל ליום ט' באב ובמילים פשוטות: נמנע משנאת חינם!

בקלף לא רק המגדל עולה בלהבות אלא נראה גם 22 ניצוצות אש, המקבילים ל-22 האותיות העבריות. (לפי הקבלה אלו האנרגיות שמהן נברא העולם). האש למעשה משנה באופן כימי כל חומר שהיא באה אתו במגע. מצב שאין ממנו חזרה. החורבן שהתרחש השאיר אותנו במקום שונה לגמרי. כל שנותר הוא ללמוד מהתהליך הכואב, להסיק מסקנות מאירועי העבר, להסתגל ולהמשיך הלאה.

לקראת ט' באב ובכלל, נשים לב להתנהגותנו האישית, הכללית, במיוחד באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות שבהן היד קלה על ה"הדק" (על המקלדת), והמילים משתלחות ללא מחשבה. כולנו יודעים כי מילים נושאות תדר אנרגטי, בונה או הורס, ומילים מובילות למעשים.

המחשבות, המילים והמעשים שלנו, בשליטתנו.

אהבת חינם, זה כל הסיפור.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page