top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אהבה זה כל הסיפור


אהבה זה כל הסיפור

מט' באב לט"ו באב, עברנו ממסר של אהבת חינם לחג לאהבה. ט"ו באב מצוין במקורות כיום שבו בני ישראל היו לובשים בגדים לבנים, והנשים היו יוצאות לרקוד בכרמים.

א ה ב ה.

אין לנו חיים בלעדיה אך היא מביאה אל חיינו לא מעט התמודדויות וכאבי לב.

אם נבחן את המילה אהבה, נראה שערכה בגימטרייה הוא 13 בדיוק כמו המילה- אחד. כלומר, האהבה קשורה באחדות. כאשר לב האדם מלא באהבה, הוא מתקרב לאמת הפנימית שלו, לאמת האחת וגם לכוח הבריאה.

בקבלה קיים מושג שנקרא השתוות התכונות. אם בני זוג שווים בתכונות הרוחניות שלהם אזי הם מתאחדים. שניים שהם כמו אחד. באהבה לומד האדם לראשונה לוותר למען מישהו אחר. באיחוד נכון בין בני זוג, יש הבנה שהזוגיות אינה כלי לסיפוק צרכים אישיים. אהבה שכזו מאפשרת השתקפות, שלי בבן הזוג, ושלו בי. השתקפות של כל הדורש עידון, תיקון ושינוי. זוגיות המבוססת על כבוד הדדי ותמיכה, ללא ביקורת או שיפוטיות.

קלף האוהבים בטארוט מספרו 6 – מספר המייצג איזון והרמוניה. הקלף מלמד אותנו לאזן את מערכות היחסים שלנו, (אומנות בפני עצמה). לגמרי לא פשוט ליצור קרבה שבתוכה נשמור על הייחודיות שלנו, על המרחב האישי שלנו ושל בן הזוג. קשר שבו נתייחס לבן הזוג כישות עצמאית ונפרדת ולא נחצה את הגבולות הללו מתוך כבוד וסבלנות. במערכת יחסים מאוזנת לא יהיה מקום לרגשות של רכושנות וקנאה. אין גם מקום לתלות בבן הזוג או התייחסות לבן הזוג כמובן מאיליו.

הגבר והאישה בקלף מזכירים את סיפור גן העדן התנ"כי – סיפור אדם וחווה. בקלף הם מופיעים במערומיהם . (בשלב זה עדיין לא טעמו מפרי עץ הדעת, מעשה שלאחריו הם גורשו מגן עדן). כסות/מסיכה הן מילים שמגיעות מאותו שורש. הזוג בקלף ערום, ללא מסיכות הגורמות לאי הבנות, נטולי אגו הגורם למאבקי כוח ושליטה במערכות יחסים. המלאך מעליהם, בידיו הפתוחות, מקדש את הקשר ומעלה אותו לדרגה רוחנית גבוהה.

הנקודה המרכזית בקלף היא דווקא ההר האדום הממוקם בין בני הזוג. מעין הר געש שעלול להתפרץ בכל רגע. בזוגיות מתעוררים קונפליקטים שיש לטפל בהם. לא כדאי לטאטא בעיות מתחת לפני השטח, ובוודאי שלא להמתין להתעצמותן עד לפיצוץ הבלתי נמנע. זהו קלף של תקשורת במערכת יחסים, של דו-שיח שחייב להישאר פתוח ומכבד. אם לא תגידו בנועם, איך בני הזוג ידעו?

גבר ואישה שונים במהותם, אלו אנרגיות שונות לגמרי, אך בתוך השוני אפשר למצוא דרך לקבל, להכיל, לכבד, ולגשר. קוראים לזה אהבה.

רגע לפני שתחגגו, מוזמנים לקרוא את שירה של לי עברון – "גודל האהבה".

ט"ו באב שמח לכולכם!

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות


41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page