top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

הכוח הנשי בטארוט


הכוח הנשי בקלפי טארוט

כדי להבין איך הכל התחיל, הרשו לי לקחת אתכם למסע בזמן, מסע חוצה יבשות ותקופות.

ככל הנראה, מקורם של קלפי הטארוט משרידי חוכמת מצרים העתיקה. משם הידע התגלגל עד שהגיע לתקופת ימי הביניים באירופה, בה הצוענים היו מפורסמים כקוראים בקלפים.

במאה ה -15 בעיקר בצרפת, החלו להשתמש בקלפים כאמצעי לגילוי עתידות. החפיסה הראשונה שנוצרה נקראה "טארוט דה מרסיי"(Tarot de Marseille ). הקלפים היו בצבעים קבועים והציורים היו פשוטים למדי .

במאה ה-19, גל של התעוררות רוחנית שטף את אירופה. באנגליה פעל מסדר מיסטי בשם "השחר המוזהב" ובו למדו משוררים אנגלים מפורסמים והוגי דעות. הם למדו מיתולוגיות שונות, תורות נסתר, אסטרולוגיה, וכן, גם את תורת הקבלה. אדוארד וויט ריידר (1857-1942 ) היה חבר במסדר זה.

ריידר, סופר פורה בתחום המיסטיקה, פרש מהמסדר עקב חילוקי דעות והקים את מסדר "אחוות צלב הורד". הוא יצר מערכת קלפי טארוט חדשה שבה הקלפים מורכבים, עמוקים, מלאים במשמעות וידע, וידועים עד היום כקלפי "טארוט ריידר". אלו קלפי הטארוט הפופולאריים ביותר, ומשתמשים בהם מיליוני קוראי קלפים ברחבי העולם.

כעת, הגיע הזמן לתקן עיוות היסטורי. כולנו קוראים לקלפים "קלפי טארוט ריידר" כשלמעשה, מי שלקחה חלק מרכזי בעיצובם ויצירתם, הייתה פמלה קולמן סמית (1878-1951). הכירו את האישה שמאחורי הקלפים.

פמלה הייתה מאיירת ספרים ומעצבת בתיאטרון. ב-1903 הצטרפה למסדר הרוחני שבו היה חבר ריידר, והחלה לצייר חזיונות שהגיעו אליה. בשנת 1909 היא משלימה סדרה של 78 ציורים הידועים היום כקלפי "טארוט ריידר", וכך הם הוצאו לאור בבית הדפוס "ריידר ובניו".

מבט מקרוב על הקלפים מגלה את חתימתה מתנוססת עליהם. צריך רק לשים לב לאותיות P,C,S המייצגות את שמה- Pamela Colman Smith , לרוב בפינה הימנית בתחתית הקלף ולעיתים במיקום שונה.

פמלה קולמן סמית הייתה נשכחת לחלוטין אלמלא הקלפים המפורסמים עד היום. היא נפטרה בגיל 73 , עניה וחסרת כל והייתה בוודאי שמחה לדעת שמיליוני אנשים בעולם משתמשים בקלפים והם נוגעים לליבם.

הקלפים לא השתנו מאז, אך הייעוץ באמצעותם השתנה. עברנו מהגדת עתידות: "תפגשי זר נאה", לשימוש בקלפי הטארוט ככלי לאימון וייעוץ.

חשוב שנבין, כי קלפי הטארוט אינם מנבאים את העתיד. כל אדם למעשה יוצר את עתידו. העתיד משתנה בכל החלטה שאנו מקבלים, בכל דרך בה אנו בוחרים. הקלפים עוזרים לנו לקבל החלטות נכונות בצמתי החיים, להבין את המצב בו אנו נמצאים ולגלות חלונות זמן למימוש הפוטנציאל שלנו: פוטנציאל זוגי, כלכלי, משפחתי וכו'. ייעוץ בקלפי טארוט הוא למעשה מסע אל עולמו הפנימי של האדם. כל קלף מתוך 78 הקלפים, פותח דלת חדשה אל נשמת האדם ומאיר על דרכו .

עוד על הכוח הנשי בקלפים, בטור הבא.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-880801

כל הזכויות שמורות

61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page