top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

נשים בטארוט


כוהנת וקיסרית – נשים בטארוט

קלפי טארוט ריידר הוצאו לאור בשנת 1909 לפני קצת יותר ממאה שנים. בתקופה זו נשים הופלו לרעה בחברה, בבית, ובחיי הנישואין. על קריירה לא היה מה לדבר בכלל. נשים סופרות ומשוררות השתמשו בשם בדוי-גברי לפרסום יצירותיהן. זכות הבחירה לנשים, ניתנה בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה רק ב- 1920 . למרבה המזל, מעמד האישה עבר תהפוכות רבות מאז.

בטור הקודם דיברנו על הכוח הנשי בטארוט, על האישה שמאחורי הקלפים- פמלה קולמן סמית. היצירה המשותפת שלה עם ריידר, העמידה דמויות נשיות בעמדות מפתח בקלפים, בניגוד לרוח הזמנים. (במיוחד בארקנה הגדולה-הסדרה הראשית)

נתחיל אם כך, עם החשובה מכולן, הכוהנת הגדולה.

הכוהנת הדולה, בעלת אנרגיה חזקה ומאופקת, נושאת ידע אינסופי וחכמה. פניה חתומות ורגועות כי היא רואה את העולם ממעוף הציפור. אנחנו, מביטים אל העולם דרך חור המנעול, ומשם הנוף מוגבל לכאן ועכשיו. חוסר הבהירות לגבי עתידנו מותיר אותנו בחשש תמידי ובדאגה. אם תביטו בקלף תראו כי הכוהנת מחזיקה מגילה שעליה כתובה המילה TORA . בידה כל התורה כולה, הידע כולו.

מאחוריה וילון רימונים. רימון מייצג שפע של ידע ("מלא כרימון" ). זוהי הכניסה להיכל הזיכרונות לפי הקבלה או לספריה האקשית. (אקשה בהינדית – נשמה) שם נמצא הידע של כל מה שהיה, כל מה שיהיה, בכל הזמנים. הכניסה לעולם המסתורין של הכוהנת כרוכה בשינוי שלנו, בעליית מדרגה רוחנית. המעבר דרך העמודים מכניס אותנו לממד אחר. כניסה תתאפשר רק למי שנפשו טהורה ונקיה, מי ששואל את הקלפים בתום לב, ללא מניפולציות וכוונות נסתרות. הכוהנת רואה אל תוכנו, בוחנת אותנו בעין ביקורתית, שופטת אותנו לפי כוונותינו. מעשינו כלל אינם מעניינים או מרשימים אותה.

כשהכוהנת מופיעה בפריסה, היא למעשה מזכירה לנו, שכל הידע כולו נמצא בתוכנו, כל התשובות לכל השאלות. אם רק נהיה אמיצים מספיק להביט פנימה, להאיר את המקומות החשוכים שלנו, התשובות תהיינה ברורות ונוכחות בחיינו.

דמות נשית מרכזית נוספת היא הקיסרית. רק ממבט בצבעי הקלף החמים נראה כי הקיסרית נושאת אנרגיה אחרת לגמרי, הפוכה. היא רכה, חמה, מכילה, אימהית, אוהבת ומפנקת. היא למעשה תלד את השוטה (בטארוט), תאהב אותו כפי שהוא, על כל גווניו.

היכולת הדומיננטית שלה, בניגוד לכוהנת המאופקת, היא לאהוב. אהבה ללא תנאי, ללא שיפוט וללא ביקורת. זהו הרגש הנעלה ביותר, האהבה הטהורה ביותר. אפילו כהורים, אנו מתקשים שלא לשפוט ולבקר את ילדינו. הקיסרית אוהבת ממקום שאין בו ציפיות, מקום נקי וטהור. קלף הקיסרית יצביע על הריון ולידה בחיינו, לא רק תינוק חדש אלא גם פרויקט חדש, ספר חדש שכתבנו, עבודה חדשה, כל יצירה חדשה בעולמנו. אם ניגש לכל משימה בחיינו ממקום אוהב, ניפטר מהביקורתיות והשיפוטיות ההרסנית שלנו, לעצמנו ולאחרים, ההצלחה תהיה שלנו.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page