top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

סוכה זה בית


סוכה זה בית.

אנחנו בעיצומו של חג הסוכות. הסוכה שהקמנו בתחילת השבוע היא למעשה הבית הזמני שלנו.

בית הוא בעצם ארבע קירות וגג, פשוט ביותר. אם נתרגם את המילה בית לאנגלית נקבל שני פירושים שונים: הראשון יהיה HOME המייצג את הבית במשמעות הרוחנית, המקום המיוחד שלנו בעולם, הבית שלנו.

הפירוש השני יהיהHOUSE המתייחס למבנה עצמו, זה יכול להיות כל בית, בכל מקום.

בעולם הטארוט, קלף ארבעה מטות מהדהד עם חג הסוכות ועם הבית על כל גווניו. מבחינה נומרולוגית, ארבע הוא מספר מעניין המתייחס לתהליכים רבים בטבע: ארבע עונות בשנה, ארבעה שבועות בחודש הירחי, ארבעת היסודות בטבע (אדמה, מים, אויר ואש). ארבע מייצג את הסדר ביקום, את היציבות בחיינו, את כל מה שקשור לחוקים, משמעת, סדר וארגון. אנשים שנתיב הגורל שלהם הוא ארבע, הם הבנאים של החיים. )נתיב הגורל הוא מספר המתקבל מחיבור כל תאריך הלידה הלועזי).

קלף ארבעה מטות מלא באור ושמחה. נראה בו זוג בחיבור הרמוני וילדים היושבים מאחור. ארבעת המטות מכוסים בחופת גפנים יפהפייה, מלבלבת ופורחת. ברקע טירה המייצגת את הבית, את הביטחון הפיזי שלנו. הקלף מייצג חופש, שמחה והעדר פחד. הוא נקרא גם "קלף החופה" וכמובן מסמל נישואין ואת האפשרות "לעשות בית" יחד, אך לא רק. יש לקלף משמעות עמוקה עוד יותר שנוטים להתעלם ממנה. לכן, הגיע הזמן לצלול פנימה.

אם ניקח חופת גפנים וארבעה מטות ונציב אותם בים, במדבר או בהר תהיה לנו קורת גג, יהיה לנו בית, ארעי ככל שיהיה, אך בית. כלומר, הבית לא תלוי במבנה הפיזי שברשותנו אלא בחוסן הרוחני שלנו. קלף ארבעה מטות מדגיש את הצורך בתחושת ביטחון רוחני בבחירות שלנו, בהחלטות שלנו, בדרך שלנו. להבין ולדעת כי הדרך בה אנו הולכים נכונה לנו. כשהמבנה הרוחני שלנו יציב, היכן שנהיה, נרגיש בבית.

נותרו ימים ספורים לשבת בסוכה. הסוכה בסופו של דבר מזכירה לנו שהכל זמני, ארעי, בדיוק כמו מקומנו בעולם הזה. הרכוש החומרי שאנו צוברים, הבית הפיזי שלנו (גופנו), גם הוא בר חלוף, ויעלם עם הזמן. חג הסוכות מזמין אותנו לצאת מהעולם הקבוע אל העולם הזמני, להתנתק מהעולם החומרי ולהתחבר לעולם הרוחני. קחו את החג כהזדמנות נפלאה כעת ובהמשך הדרך, לחזק את הבית הרוחני שלכם, להעיר ולהאיר את הנשמה. זוהי הזדמנות נפלאה להיות נדיבים, מכניסי אורחים, ולהתנהל ממקום של פשטות, אהבה, והקשבה פנימית עמוקה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות

68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page