top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

גם ירח מפחיד לפעמים


גם ירח מפחיד לפעמים.

זה היה שבוע קשה, קשה ומפחיד. החיים נכנסו לטלטלה . הטרור השתולל ברחבי הארץ והעיר את כל הפחדים שהחבאתי מזמן. מפלצת הפחד התעוררה ולקחה אותי למסע של כעס, שנאה והאשמה. מצד אחד, לצערי, אין חדש תחת השמש. אנחנו תמיד במעגלי פחד, טרור, לחימה, רגיעה וחוזר חלילה. כנראה שלנצח נחייה על חרבנו, מן קארמה גרועה שכזו. מצד שני, חשבתי בתמימות, שהכעס שהוצאתי החוצה יפחיד את המפלצת הזו, ירתיע את הפחד. הרגשתי צורך להתגונן פיזית, להילחם, אולי לברוח, ובמקביל התנהלה לה מלחמה בתוך תת המודע שלי. זה היה מופע משולב של חלומות, מחשבות, ומגוון תסריטי אימה.

חשוב להפריד. יש אותנו, המבוגרים שניזונים מהחדשות שמעצימות את הפחד, ולרוב מפעילים מסננות מתאימות ומאזנים את המידע. ויש את הילדים שלנו. איתם זה כבר סיפור אחר. ממש לא כדאי שנתעלם מהמצב, נדבר בקודים לידם, נעביר ערוץ בכל פעם שהם בסביבה ונתנהל כאילו הכל כרגיל. כי הכל לא רגיל, והם קולטים ומרגישים.

כדאי שנדבר איתם על הפחדים שלהם. נעביר מידע מדויק עם כמה שפחות דרמה. נכיל, נחזק אך לא נגיד שאין ממה לפחד, כי האמת, יש. ננסה יחד להפוך את הפחד לדחף. נהיה עסוקים בעשיה, ובשמירה על שגרה, כי רק היא תיתן לנו יציבות. הפחד, לא עוזר, רק משתק.

לקחתי את חפיסת הקלפים בידיי, ומיד חשבתי על קלף הירח. הקלף מייצג פחדים, אויבים נסתרים מבפנים ומבחוץ, סודות וסכנות נסתרות. מצד אחד קלף הירח מזהיר אותנו מהסכנות האורבות לנו ומצד שני מבהיר לנו שאם נעבוד על הפחדים שלנו, הנשמה שלנו תגדל ותרוויח מכך. הפחד מעכב אותנו בדרך למימוש העצמי שלנו ולאו דווקא בנושאים מורכבים וגדולים, אלא גם ביום יום, במיוחד בתקופה הסוערת הזו. (אפילו בהחלטה אם לצאת לטיול או לנסוע בכביש 6)

הירח בקלף נמצא לפני השמש, עיניו עצומות, מסמל את האגו שלנו שמגן עלינו לפעמים אך גם חוסם את הדרך לאור ולהארה. להבדיל מהשמש, לירח אין אור משלו, חסרה לו היכולת להאיר בבהירות את העולם. כאשר אור הירח שולט המציאות נראית מתעתעת ושונה, ובמציאות כזו אנו מבלבלים בין זהירות לפחד.

בנוסף, הקלף מתייחס לתת המודע שמופעל ע"י אירועים שונים בחיינו. הפחד, מעורר את כל שרצינו לשכוח. המתג הופעל, העיר מפלצת שאינה שבעה לעולם.

קלף הירח מדבר על אויבים אך בסופו של דבר אנחנו, האויב הכי גדול של עצמנו. הפחד מגן עלינו עד השלב שאנו פוחדים גם ממנו. אם לא נפחד מהפחד, אם נעז לראות את המציאות בצורה אובייקטיבית ככל האפשר, נוכל להתמודד והכל יראה אחרת.

"כאשר האדם מפסיק לפחד מן הפחד ומתבונן בו, אז הפחד מתפרק למרכיביו ומלמד את האדם את

(השיעורים היקרים של חייו". (רבי נחמן מברסלב).

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page