top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

חגיגה של אור

עודכן: 28 בנוב׳ 2021


חגיגה של אור

החורף כבר כאן. הימים מתקצרים, מזג האוויר מתקרר ושעות החשיכה תופסות חלק נכבד מהיממה.

בואו נצא למסע בזמן לתקופה קדומה ביותר. תקופה שאין בה חשמל, אין תאורה ואין חום מלבד האש הבוערת. אין עוד הבנה גדולה בגרמי השמיים וחילופי העונות. עתה משהתמקמנו בזמן ובהלך הרוח נבין שעונת החורף, בה שעות רבות של חושך, העירה פחד אפל בלבבות בני האדם, פחד שהחשיכה תשתלט והשמש כבר לא תזרח שוב לעולם. בני האדם חיברו במחשבתם את האור לחיים ואת החושך למוות.

העיסוק באור הוא למעשה עיסוק בחיים, בצמיחה, בתקווה וכך למעשה נוצר הצורך לחגוג את האור. חגים רבים הקשורים באור נחגגים מסביב לעולם בדתות שונות, במיוחד בתקופה זו, לקראת יום ההיפוך החורפי ב 21 בדצמבר.

בעולם הנוצרי נחגג חג המולד שבו מקשטים עצי אשוח ואת הבתים בנורות המאירות בשלל צבעים. בתאילנד נחגג אחד הפסטיבלים המרשימים ( Loi Kra Tong) שבמהלכו מפריחים לאוויר עששיות, המוארות באור נרות.

וכמובן ביהדות, בכ"ה בכסלו נחגוג את חג החנוכה, לזכר ניצחונם של החשמונאים במרד נגד היוונים, חנוכתו מחדש של בית המקדש ונס כד השמן. המהר"ל שהיה בקיא בתלמוד, מקובל גדול ואסטרונום

אמר : "שזמן זה שבו האור הולך ומתגבר, מתאים הוא שייעשה בו נס פך השמן שלזכרו מדליקים את החנוכייה במשך שמונה ימים".

אפשר לקחת את כל רעיון האור והחושך, החיים והמוות צעד אחד קדימה ולהתבונן בכל המתרחש בעולמנו. המאבק בין כוחות האור לכוחות החושך הוא מאבק אינסופי. מאבק של תרבויות, דתות ואמונות לאורך כל שנות ההיסטוריה האנושית.

בכל אחד מאתנו קיים צד מואר וצד אפל. אין אדם מואר בלבד. ההתמודדות היומיומית שלנו היא לצמצם את הצד האפל, את התכונות הקשות שבנו ובכך להגדיל את הצד המואר שלנו.

כשאנו עוברים תקופה קשה, אנו חשים כי החשיכה משתלטת וסוגרת עלינו. תחושה שאין דרך ואין מוצא. מספיקה מחווה קטנה להאיר את מצבנו כי החושך הוא אך ורק העדרו של האור. אין לו קיום משלו. מספיק נר קטן להאיר אפלה גדולה.

אנו בפתחו של שבוע מיוחד, שבוע של אור וניסים, של אמונה גדולה, של גבורה ותקווה. תנו לאור הגדול הזה להאיר את ליבכם, את נשמתכם. תנו לסיפור הגבורה בחנוכה להיות מקור להשראה והעזה בחייכם.

"צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כשל חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו" הרב קוק

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page