top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

מיסטיקה בסימן דיוויד בואי


דיוויד בואי, שייקספיר וקלף 9 מטבעות בטארוט.

השבוע התחיל בהודעה עצובה לעולם המוזיקה ובכלל. David Bowie נפטר אחרי מאבק של שנה וחצי במחלתו. רק אנשים בסביבתו הקרובה ידעו. הדבר נשמר בסוד, כך שגם בתקופה הזו הוא היה עסוק ביצירה. הוא חגג יום הולדת 69 ב – 8 לינואר, והוציא אלבום חדש שהמבקרים הללו ושיבחו.

דיוויד בואי היה יוצר ענק, זמר, שחקן, משורר, מוזיקאי, מפיק, מעבד, צייר ומחזאי. הקריירה שלו נפרשה על פני חמישה עשורים במהלכם הוציא עשרות אלבומים. כמו זיקית, התחדש והשתנה, המציא את עצמו כל פעם מחדש. בפן האישי, הוא היה אליל נעוריי. כשהגיעה ההודעה אודות דבר מותו, דמעות זלגו מעיני בלי שליטה. תחושת האובדן וההחמצה על כישרון שהלך מאתנו ממש שברה את ליבי.

מתוך געגוע האזנתי באותו היום לשיריו ונזכרתי בסונטה המפורסמת ביותר של שייקספיר- סונטה 18. במבט ראשון נראה לקורא כי זהו שיר אהבה אבל שייקספיר למעשה מדבר על יכולתה של האומנות להנציח את הקיים. הכול חולף - הזמן, עונות השנה, היופי שלנו אך ברגע שהמשורר הנציח את יופי האהובה בשירו, הוא משיג עבורה חיי נצח. באמצעות שירו, יופייה יישאר לנצח בזיכרון האנושי כפי שהוא, והזמן לא יוכל לו. האומנות על כל גווניה הופכת את היוצר לנצחי, באמצעותה הוא מותיר חותם על זמני בעולמנו. דיוויד בואי השאיר לנו אינספור שירים, ועל כך עולם שלם מודה לו. בשיריו הוא ימשיך לחיות. קולו ימשיך להדהד בליבנו לעד.

אז איך ניקח את כל זה אל חיינו? הרי לא כולנו יוצרים, מוזיקאים, או חיים חיי פרסום, עושר ותהילה ובכל זאת איך משאירים חותם? התשובה נמצאת בקלף 9 מטבעות. הקלף מדבר על שפע אך בעיקר על מה עושים איתו.

מרק צוקרברג , מייסד פייסבוק, הודיע לאחר לידת ביתו כי הוא מעביר 99% ממניות פייסבוק לצדקה (מדובר ב – 46 מליארד דולר) למה? מתוך אחריות לדורות הבאים, מתוך רצון להשאיר חותם, מתוך איזו שהיא חשיבה שהיינו כאן והשהייה שלנו בעולם הזה שינתה, נגעה, השפיעה. שהרי העשייה המשמעותית שלנו ממשיכה לחיות הרבה אחרינו.

המפתח להבנת הקלף הוא החילזון הקטן בפינה השמאלית התחתונה שלו . תוך כדי התקדמות, החילזון משאיר שובל רירי אחריו. כלומר, אנחנו חייבים להשאיר חותם במסלול חיינו. השפע שהתברכנו בו, בכל תחום אפשרי, העשייה שלנו קטנה כגדולה, חייבת להיות משמעותית: לאהוב מכל הלב, לחייך, לתת בלי שנתבקש, לעשות תמיד כמיטב יכולתנו בכל מצב, בכוונה מלאה.

חשוב שנזכור כי כל מה שנעשה בחיינו הארציים יהדהד בעולמות העליונים, לנצח. העניין הוא לא כמה נרוויח אלא בכמה לבבות של אנשים ניגע. אין זה משנה מה המקצוע שלנו, או מה התפקיד שלנו, מה שחשוב הוא שנבין שבכל נקודה בה אנו נמצאים, אנחנו יכולים לשנות ולהשפיע. עשייה שבאה מתוך כוונה ומשמעות נוגעת בלב האדם מולנו, מהדהדת איתו. כשאנחנו יוצרים משמעות לחיינו ומשפיעים על חיי אחרים, העשייה הזו, כמו האומנות תהדהד לנצח.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page