top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

חג לאהבה


חג לאהבה.

בתחילת השבוע ב- 14 לפברואר יחול חג האהבה הבינלאומי הידוע כ – St. Valentine's Day אז מי היה ולנטינוס שעל שמו חוגגים את היום הזה בכל העולם?

יום ולנטיין החל כיום לזכרו של הכומר ולנטינוס שנהג להשיא חיילים רומים בחשאי. הקיסר קלאודיוס השני ששאף להגדיל את הצבא הרומי, אסר על החיילים להינשא מתוך ידיעה ברורה, שאדם שנישא חושב בראש ובראשונה על הקמת משפחה, עבודת אדמה וחיים שקטים ושאיפתו להתרחק ממלחמות ומשדה הקרב.

ולנטינוס נהג לענוד טבעת משובצת באבן אמטיסט סגולה עם דמותו של קופידון סמל האהבה. החיילים הרומים זיהו את הטבעת וביקשו מולנטינוס שישיא אותם. ולנטינוס שהאמין באהבה, השיאם בחשאי. בשלב מסוים הוא נתפס ונאסר. בעודו כלוא הוא טיפל בביתו של הסוהר וריפא אותה. הריפוי הפיזי הוליד ריפוי נוסף הקרוי-אהבה. לפני הוצאתו להורג ולנטינוס כתב לה מכתב אהבה וחתם: "שלך ולנטיין".

במשך השנים הפך ולנטיין לקדוש ולפטרון האוהבים והיום המוקדש לו הפך לחגיגה של אהבה. אוהבים מעבירים מכתבי אהבה, כותבים שירים, שולחים פרחים ומתנות לא רק לאדם שאיתו הם נמצאים בקשר רומנטי, אלא גם לאדם שאיתו הם מקווים ליצור קשר שכזה. כרטיס הברכה במקרה זה יהיה לרוב אנונימי עם השאלה המוכרת: Will you be my valentine?

ואיך אפשר בלי קלפי הטארוט? הרי כל החוויות האנושיות שלנו וכל מנעד הרגשות שלנו משתקף בהם. על קלף האוהבים כבר דיברנו בעבר. הפעם נכיר את קלף שני גביעים, שגם הוא מדבר על אהבה, על קשר ועל מערכת יחסים.

גביעים מייצגים את יסוד המים, את עולם הרגש שלנו. אם נביט בקלף מקרוב נראה גבר ואישה, כמעט באותו גובה, כשהראשים של שניהם עטורים בזרים. התיאור הזה מרמז על שיווין בין בני הזוג. כלומר לכל אחד מבני הזוג יש הישגים משלו שאותם הוא מביא אל הקשר. זהו קשר שיש בו הסכמה, רצון לשותפות, רצון לחלוק. קשר שיש בו הזנה הדדית בעיקר רגשית. קשר של שיתוף בגובה העיניים תוך קבלת האדם האהוב כפי שהוא.

האריה המכונף בכתום עז בקלף, מייצג את יסוד האש, את היצר בחיינו וכאן בכנפיו מגונן ומתעל את הקשר למקום רוחני המייצר אהבה רוחנית, חיבור מקודש ואפילו נישואים רוחניים. שני הנחשים מתחתיו מזכירים את סמל הרפואה. אהבת אמת כפי שראינו בסיפור על ולנטינוס, היא כלי לריפוי. קשר נכון, מרפא את כל מכאובי הגוף והנפש.

הקלף מדבר על איחוד הרמוני, איחוד רוחני, הסכמה עמוקה להיות יחד אך מעל לכל הקלף מדבר על ראיית האדם מקרוב, במבט עמוק אל תוך עיניו, אל נבכי נשמתו, ראייה ואהבה רוחנית שהיא הרבה מעבר לגוף הפיזי.

צ'רלי צ'פלין אמר לביתו: "גופך הערום צריך להיות שייך רק לאלו המתאהבים בנפשך הערומה". כזאת אהבה כולנו מחפשים, הרבה מעבר לכרטיסי הברכה, הלבבות האדומים והשוקולד. נכון, זה כייף ונחמד, אבל אהבה אתם יודעים, היא הרבה מעבר.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page