top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אחות באחוות הנשים


אחות באחוות הנשים

אז מה היה לנו השבוע?

קורס טארוט מופלא החל, ותלמידותיי נשאבו לעולם של קסם. בערב יום שלישי, בסיום השיעור, נותר קלף אחד נוסף ומיוחד מהחפיסה של אחת הבנות על השולחן. על הקלף התנוססה תמונתה של יוצרת הקלפים. היא פשוט הביטה בי וביקשה להופיע בתודעה שלנו. מאחר ודבר אינו מקרי וכבר אמרנו שהיקום מדבר אלינו בדרכים שונות, מיד חשבתי על משמעות האירוע הזה ונזכרתי בתאריך אותו יום, ה- 16 בפברואר. זהו למעשה יום הולדתה ה – 138 של פמלה קולמן סמית, האומנית היוצרת של קלפי הטארוט הקלאסיים הידועים כ"טארוט ריידר".

פמלה קולמן סמית, האישה שמאחורי הקלפים, חיה בין השנים 1878-1951 ולקחה חלק מרכזי בעיצובם ויצירתם. פמלה הייתה מאיירת ספרים ומעצבת תלבושות בתיאטרון. בשנת 1903 היא הצטרפה למסדר הרוחני שבו היה חבר מיודענו, אדוארד וויט ריידר, ולבקשתו החלה לצייר חזיונות שהגיעו אליה. בשנת 1909 היא השלימה סדרה של 78 ציורים הידועים היום כקלפי "טארוט ריידר", וכך הם הוצאו לאור בבית הדפוס "ריידר ובניו".

במהלך מלחמת העולם השנייה, פמלה עברה להתגורר בקורנוול, אנגליה . היא המשיכה לכתוב ולאייר אך יצירותיה לא התפרסמו מעולם. בגיל 73 היא נפטרה ענייה, בודדה וחסרת כל. היא לא נישאה ולא היו לה ילדים.

עם פטירתה כל רכושה המועט ובעיקר יצירותיה נמכרו במכירה פומבית כתשלום לכיסוי חובותיה. עבודותיה כאומנית, אפילו אלו שנחשבו כמוצלחות, נעלמו לעולם.

פמלה קולמן סמית הייתה נשכחת לחלוטין אלמלא הקלפים המפורסמים עד היום. למרבה הצער, שמה אינו מתנוסס על אריזת הקלפים. מבחינה היסטורית, עובדתית, היא פשוט הייתה אומנית שנשכרה כדי לבצע את עבודתה. בזה הסתיים כל העניין, הכל בהתאם לרוח התקופה והיחס לנשים אומניות יוצרות. כיום לצערי, רק בודדים מכנים את חפיסת הקלפים "וויט-סמית" כדי להעניק מקום של כבוד לעבודתה המופלאה.

אין לי ספק, שפמלה קולמן סמית, הייתה בוודאי שמחה לדעת שהקלפים נוגעים לליבם של מיליוני אנשים בעולם. גם כיום, הקלפים מעניקים השראה, ריפוי ותמיכה והם מקור בלתי נדלה לחוכמה, ידע והבנה של החיים.

יום הולדת שמח לך פמלה קולמן סמית! אני מבטיחה לך שידעו את מקומך ביצירה הזו שלך, ששינתה את חיי. אני ועוד רבות כמוך, קוראות בקלפים, נשים יוצרות ומרפאות, כולנו חוליות בשרשרת נשית ארוכת שנים, אחיות באחווה הנשית.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page