top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

פורים רק פעם בשנה


פורים רק פעם בשנה?

פורים, אחד החגים היפים שלנו, מלווה בסיפור גבורתה ואומץ ליבה של אסתר המלכה וחלקה המשמעותי בהצלת העם היהודי. זהו חג חשוב שבו חוגגים את ניצחון הטוב על הרע ומדגישים את הנס בביטול הפור שהופל. מסביב לכל סיפור המגילה, ביטול רוע הגזירה, המשתה בו אנו מצווים לשתות "עד דלא ידע", והמתנות לאביונים, נמצא עניין התחפושות.

בתרבויות רבות קיים יום חג כלשהו שבו אפשר להתחפש, להיות ליום אחד מישהו או משהו אחר. למנהג הזה יש שורשים עוד מיוון העתיקה. ההזדמנות להתחפש, להתלבש בבגדים שונים, להתאפר, כל אלו מהווים דלת לזהות אחרת. הדבר מאפשר לנו להיות לרגע גיבורי על, פיות, קוסמים, דמויות מפורסמות, דמויות מהסרטים או סתם לבחור בצד המפחיד והרע בחיים, מתוך ביטחון שזוהי רק תחפושת. חג הפורים מאפשר לנו, לצעירים ולמבוגרים, להיות כל מה שרק נרצה. זוהי הזדמנות פז לבטא צדדים שונים באישיות שלנו. הזדמנות לצאת מהעטיפה הרגילה שלנו, מהזהות הקבועה והמסודרת ולפרוץ את הגבולות ביום אחד מסודר ומוגדר.

בינינו, עם יד על הלב, האם אתם מתחפשים רק פעם בשנה? כמה פעמים נכנסתם הביתה אחרי יום עבודה ארוך ומפרך והורדתם את "בגדי העבודה" ועברתם ל

תחפושת "בגדי הבית"? הלבוש שלנו מייצג אותנו, את התפקיד שלנו, (בפרט אם לובשים מדים בעבודה), זוהי המסכה שלנו. מסיכות נוספות קשורות באיפור, משקפיים מול עדשות, צבע מסוים בשיער, בולט פחות או יותר. למעשה, המילה מסכה והמילה כסות מגיעות מאותו שורש. אנחנו מתלבשים, מתכסים באביזרים שונים, כל יום, כל השנה. בפורים, באופן מסודר, מאורגן ומורשה שכזה, אנו פשוט לוקחים את כל העניין למקום בולט וקיצוני במיוחד.

וכמו תמיד, קלפי הטארוט משקפים את החיים. קלף ההתעוררות נמצא ממש בסופו של מסע השוטה, מסע הנשמה שלנו. רגע לפני סיום המסע אנחנו נקראים לסכם את מעשינו. אנו נקראים להתעוררות תודעתית, להתנתקות מהפחדים ומהצורך להסתיר ולהסתתר. אנו נקראים להיות מי שנועדנו להיות. בקלף נראות שלוש דמויות ערומות. הכסות אנחנו כבר יודעים, היא רק מסכה. הקלף קורא לנו לפשוט את המסכות הללו, להתקלף מכל השכבות המכסות אותנו אם ברצוננו ליצור שינוי בחיינו, שינוי עמוק ומוחלט בתודעה. הקלף קורא לנו לסנכרן בין האמירות שלנו למעשים שלנו ולהיות בבחינת "פיו וליבו שווים". עלינו לנהוג בכנות מוחלטת מול עצמנו ומול העולם, ללא קליפות וללא הסתרות.

מפחיד? בוודאי! אין מקום ללא פחד. גם אנשים שעושים שינוי פוחדים, רק שהם גוברים על הפחד והופכים אותו לדחף.

רוצים ליצור שינוי בחייכם? תתחפשו רק בפורים. בשאר הזמן, תהיו אתם, מתוך אמונה וביטחון בעצמכם, ללא מסיכות, עם אחדות בין הכוונות למעשים שלכם.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page