top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

יום של שוטים


יום של שוטים

היום האחד באפריל, הזדמנות נהדרת להשתטות. באנגלית היום הזה נקרא "April Fools' Day"

ואכן מי שנופל קורבן היום למתיחה מצמידים לו את הכינוי : "April Fool" .

אנחנו עוד נשמע בחלק מכלי התקשורת ידיעות שונות ומשונות שחלקן תהיינה בדויות כמובן. לא משנה מה תעשו היום, קחו הכול בעירבון מוגבל.

זהו יום לא מוצלח להודיע בו הודעות משמעותיות חשובות או הכרזות כי בינינו, מי ייקח אתכם ברצינות? חברת Google השיקה את Gmail, המייל שלה באחד באפריל ורבים לא התייחסו לכך ברצינות.

מקור המנהג ליום הזה מיוחס לצרפתים. ב-1564, בזמן תקופת שלטונו של שארל התשיעי, החליט המלך הצרפתי לציין את תחילת השנה האזרחית באחד לינואר, במקום המנהג שהיה קיים עד לאותה שנה, לחגוג את תחילת השנה האזרחית באחד באפריל. זוכרים שדיברנו על המנהג לציין את תחילת השנה החדשה באפריל עם התעוררות הטבע והאביב? ובכן, שארל החליט לשנות. השינוי הזה היה משמעותי כי בעצם לוח השנה השתנה כולו, זה היה מעבר מלוח יוליאני לגרגוריאני. התהליך נמשך עוד כמה מאות שנה עד שהושלם בכל אירופה. המעבר היה לא פשוט ויצר בלבול רב. מאז החל המנהג של האחד באפריל כיום של מתיחות.

ואיך אפשר בלי השוטה בטארוט? אל תטעו, לקלף זה תפקיד ומעמד מיוחד. הוא קרוי "השוטה" אבל אינו טיפש כלל ועיקר. הוא נושא את המספר אפס, הוא הכול ולא כלום.

השוטה הוא למעשה מטאפורה למסע שלנו, למסע הנשמה בתהליך החיים. כל קלף בארקנה הגדולה, הסדרה הראשית בטארוט, מייצג שלב במסע, חוויות אנושיות המשותפות לכולנו. השוטה מייצג את הנשמה בתחילת החיים המגיעה לעולם בגוף האדם. הנשמה יודעת כי היא חייבת ללמוד ולהתנסות, אלו הם שיעורי החיים שלה שיעזרו לה להתפתח ולגדול. ההתנסות כרוכה ברגעי שמחה אך גם ברגעי קושי. הנשמה כאנרגיה טהורה אינה יכולה לחוות כאב, סבל, רעב וקור אך גם אינה יכולה לחוות אהבה, שמחה ודמעות של אושר. רק שוטה נאיבי (הנשמה שלנו), יהיה מוכן לצאת למסע החיים בגוף אנושי בידיעה ברורה שמסע זה יזמן לו גם אתגרים לא פשוטים.

חשוב שנזכור כי זוהי בחירתה החופשית של הנשמה, הרצון והנכונות להתנסות בכל חוויה, ללא פחד. השוטה יוצא לדרך חדשה, להתחלה חדשה, בשמחה, בתמימות וטוהר, ללא ניסיון או ידע, אך עם פתיחות גדולה לחוות את מסע החיים. הוא לבוש בבגד קל המתנפנף ברוח, עם צידה קלה על כתפו. לצידו הכלב המזהיר אותו לבל ייפול לתהום הפעורה לרגליו, אך הוא הוא מוכן לצאת לדרך, חופשי ומאושר, מתוך ידיעה שאם ייפרד ממגבלות הפחד והחשש יוכל להגשים ולממש את חלומותיו.

נשמע כדאי, ומה אתכם? מוכנים להיות שוטים?

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page