top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

נשבר לי הלב


נשבר לי הלב.

"נשבר לי הלב", היא אומרת.

היא מתיישבת מולי בידיים רועדות, ועיניה מתמלאות בדמעות מרגע לרגע.

חברת ילדות שלה לא מדברת איתה והיא לא יודעת למה.

ישבה והתייפחה כמו ילדה.

כבר המון זמן שהן בנתק, אין תקשורת ביניהן, אין דרך לחבר את הקרע שנוצר.

כל הניסיונות ליצור הזדמנות לשיח לא הועילו. חברות ניסו לדובב את החברה, הבעלים ניסו, אך ללא הועיל.

אנחנו פותחות קלפים בניסיון להבין את הזוגיות הזו. למעשה, כל מערכת יחסים היא סוג של זוגיות: בין שותפים עסקיים, בין חמות לכלה, בין חברים ובאופן רומנטי כמובן. קלפים קשים עולים, של עלבון ומילים פוגעות, של חוסר בציפיות והעדר שאיפה אפילו לתקן ולשנות. עולה בפריסה תחושת חוסר האונים וחוסר היכולת להתחיל שוב מחדש. במיוחד בולט קלף 3 חרבות. כשהיא רואה אותו היא אומרת: "ככה אני מרגישה, שנעצו לי חרבות בלב!"

3 חרבות הוא אחד הקלפים הקשים בטארוט, קלף ברדו מתוך 13 בחפיסה (ברדו מהמילה burden מעמסה), בין הקלפים הבודדים בטארוט שאין בו דמות אנושית. כלומר האירוע התרחש בעבר, הסתיים, אך השפעותיו עדיין מהדהדות, מנהלות את האדם שנפגע. הקלף יעיד על משבר גדול, טראומה משמעותית.

הקלף יכול להעיד על קשיים בתחומי חיים שונים, התרסקות והתמוטטות כלכלית, פרידות, ואפילו אובדן שהאדם חווה בדיוק כמו האישה שישבה מולי. מבחינתה, היא חווה אובדן וכך היא מוצאת עצמה מתאבלת על סיום הקשר וניתוק מהחברה הקרובה לה ביותר. לאחר שצברו אינספור חוויות משותפות מגידול הילדים, חלקו שמחות ועצב בחייהן במשך עשורים, נותר סימן שאלה גדול ללא יכולת להבין, להסביר או לתקן. הקלף מעיד על מצבה של השואלת, היא לא עיבדה את הכאב ולא איבדה אותו. לכך דרוש זמן והבנה שאת מה שנשבר אולי אפשר יהיה להדביק אבל סימני השבר יראו תמיד, ואולי יש דברים שלא נועדו להדבקה.

במצבים כאלו, עם כל הקושי, כל שנותר לעשות הוא להרפות. כל ניסיון לחזר אחר החברה שהתנתקה, לא יועיל. יש צורך במרחק ובזמן כי רק הם מעניקים לנו נקודת הסתכלות אחרת. להחזיק בקשר ההרוס הזה זה כמו לאחוז בתפוח אדמה לוהט, פשוט צריך לתת לו ליפול, אין ברירה אחרת.

אנשים מגיעים אל חיינו מסיבות שונות ומגוונות, לצורך תפקיד מסוים או שיעור מסוים, להם ולנו. לפעמים השיעור מסתיים, התפקיד שמילא האדם בחיינו הסתיים גם הוא, וכל מה שנותר לנו הוא להרפות ולהמשיך הלאה.

זהו שיעור קשה וחשוב עבורנו, אולי אחד השיעורים המשמעותיים ביותר שקשור באהבה עצמית. עלינו ללמוד לשחרר את מי שלא חפץ בקרבתנו או בקשר איתנו. אנחנו ראויים לאהבה, ראויים שירצו להיות איתנו בכל סוג קשר, חברי או רומנטי ואם הדבר לא כך, הרי זה הסימן שלנו להמשיך הלאה למרות הכאב. ברגע שנבין זאת, יהיה לנו קל יותר.

נכון, הלב נשבר, אך הוא יחלים, עם ההבנה והזמן כי בסופו של דבר "אנחנו בני האדם אדוני הזמן החולף ומשרתיו..." (מקור לא ידוע)

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

231 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page