top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

משואה לתקומה


משואה לתקומה.

ביום השואה בשבוע שעבר, התייחדנו עם זכר המיליונים שנרצחו בידי הצורר הנאצי. משפחות וקהילות שלמות נמחו מעל פני האדמה, בשיטתיות ובאכזריות שאין דומה לה בהיסטוריה האנושית.

אחרי מלחמת העולם השנייה, התעצם הצורך בבניית בית יהודי בארץ ישראל, אך הדרך הייתה מלאה בתלאות ואתגרים. הבריטים ששלטו בארץ לא אפשרו לאניות המעפילים להיכנס אל חופיה, כלאו את המעפילים במחנות, ואף השיבו אותם לאדמת אירופה המגואלת בדם.

מדינת ישראל לא ניתנה לנו על מגש הכסף. זו הייתה מלחמה קשה ועיקשת שבסופה הוקמה מדינה לתפארת. לצערי, גם אחרי 68 שנים, המאבק הקיומי שלנו נמשך, והמחיר, המחיר כבד מנשוא.

עם כניסת יום הזיכרון לחללי צבא ההגנה לישראל, נתייחד עם זכר הנופלים, עם אלו שבזכותם אנחנו כאן ונפגוש את העצב שבנו. למשפחות שאיבדו את יקיריהן, העצב הזה מתרחש על בסיס יומיומי, עצב תמידי. זהו פצע מכאיב, צלקת שאינה מגלידה לעולם. ביום הזה, אנחנו איתם, עם הנופלים ועם החיים. חשוב שנזכור אותם, את כולם, ונאמץ אותם אל ליבנו.

בערב יום העצמאות, במעבר חד, קיצוני, וכמעט בלתי אפשרי, המדינה תעבור מעצב לשמחה. ואולי השמחה הזו, שאנחנו כאן למרות הכול, היא פשוט שלוחה של העצב. כך הם חיינו, מעצב לשמחה, משואה לתקומה.

מדינת ישראל הוקמה עם הכרזת העצמאות בארץ ישראל ב- 14 במאי 1948 רק בת 68 , אך בהחלט מקור לגאווה: פיתוחים טכנולוגיים ברפואה ומדע שיצאו מכאן, מארץ הקודש. תעשיות ביטחוניות ותעשיות הייטק המובילות בעולם בתחומים רבים ועוד...

יום העצמאות זו הזדמנות מצוינת להבין את תאריך הלידה של המדינה. יום הלידה ונתיב הגורל של המדינה הוא 5. מצד אחד, המדינה תמיד תעמוד בפני אתגרים והתמודדויות, עם מצבים של חוסר שקט מול שאיפה תמידית לשקט ויציבות. מצד שני, האנרגיה הזו מובילה את המדינה להתנסות בתחומים שונים ומגוונים ולהצליח ברובם המכריע. זהו נתיב המאופיין בסקרנות, למידה, גיוון, חידוש ופתיחות לשינויים. אם גם אתם נתיב גורל 5 (סיכום כל תאריך הלידה הלועזי), אתם קשורים למדינה באופן מיוחד, בדרך זו או אחרת.

לפי התאריך העברי, המדינה הוקמה ב-ה' (5) באייר תש"ח.

אייר הוא חודש מיוחד והמשמעות שלו לפי הקבלה: א– אני יי – יהוה ר – רופאך. מי ייתן ואנרגיה של ריפוי תעטוף את מדינתנו, את האזור בו אנו חיים, ותביא מזור ומרפא לכולנו.

אנחנו עם מיוחד אין ספק, אוהבים לטייל בעולם, והכי אוהבים לחזור הביתה. אוהבים להתלונן על המדינה ועל המצב אבל עמוק בלב יודעים שאם הפרחנו את השממה, אנחנו יכולים לעשות הכול. אנחנו גם מבינים שתמיד יש מה לשפר ולאן לשאוף אבל המדינה הקטנטונת הזו, בסופו של דבר, משגשגת בזכות הכוח האנושי שלה. אפשר לסמוך עלינו שבשעת הצורך נשכח את כל המחלוקות כולן ונתאחד. בואו נשתדל להיות טובים יותר, כל יום נעשה משהו טוב, כי מעשה קטן יכול להביא שינוי גדול, וכל השאר כבר יגיע.

יום הולדת שמח ישראל שלי, ימים שקטים וטובים, שגשוג, צמיחה ופריחה.

חג עצמאות שמח!!!

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page