top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אש


אש

אנחנו עמוק בתוך ספירת העומר ובשבוע הבא נחוג את ל"ג בעומר.

ושוב, כמו בכל שנה, אנו מוצאים עצמנו יושבים מול האש, מביטים בלהבות המרצדות ובגחלים הלוחשות, יחד עם הילדים חוזרים להיות ילדים. ואני תוהה, מה היינו עושים אלמלא גילינו את האש?

מאז ומתמיד האש תפסה תפקיד מרכזי בחיי בני האדם ואף שימשה אותם בטקסים שונים. הישיבה סביב מדורת השבט היוותה את מרכז החיים החברתי, קירבה לבבות, יצרה אחדות והביאה שמחה למעגל. שם נולדו סיפורים, נרקמו אגדות, ותרבות שלמה התעוררה לחיים.

אין ספק, גילוי האש האיץ את ההתפתחות האנושית. האדם יכול היה להתחמם בחורף ולהאיר את עולמו, אך עיקר ההתפתחות נעוצה ביכולת האדם לבשל את מזונו. כשהתזונה השתפרה, המוח האנושי התפתח בתהליך אבולוציוני, תוחלת החיים התארכה והאנושות צעדה קדימה.

האש היא אחד מארבעת היסודות בטבע, יסוד מיוחד במינו. לאש תכונה יוצאת דופן, כל חומר שהיא באה איתו במגע, עובר שינוי מבחינה כימית, הופך לחומר חדש. לאש יש יכולת הרסנית אך גם יכולת טרנספורמטיבית.

בעולם קלפי הטארוט, הארקנה הקטנה (הסדרה המשנית), היא בת 56 קלפים, 14 קלפים מכל יסוד (אדמה, מים, אויר ואש). המטות מייצגים את יסוד האש. זהו המקום שבו אנו מבטאים את היצירתיות והייחודיות שלנו. האש בתוכנו היא המנוע, או אם תרצו הכוח המניע, כוח החיים, כוח הבריאה. גם השמש שלנו, היא כדור אש ובלעדיה, בלי האור והחום שהיא מפיצה, אין לנו קיום. האש שבנו, היא הכוח שדוחף אותנו לחפש, להתפתח, לגלות ולחקור, לחוות חוויות חדשות, לראות עולם, להתנסות וליהנות. יסוד האש בעולם הרוחני מקושר לאנרגיה שתביא לפעולה ועשיה בחיינו.

קלף אס המטות, מסמל את הפוטנציאל הטמון ביסוד זה, פוטנציאל ליצר וליצירה בחיינו. האש הבוערת בנו היא אש התשוקה, לא רק מינית אלא תשוקה לחיים עצמם, תשוקה ללמוד, לגדול וליצור. יסוד האש הוא היסוד שמייחד אותנו מאחרים, זוהי היצירתיות שבנו. לדוגמא אם ניתן לעשרה אנשים עוגה מוכנה וחומרים לקשט אותה, כל אחד יעשה זאת אחרת, בדרך שונה ומיוחדת רק לו, כזו שתיצור דבר חדש ואחר מדבר קיים.

כשתשבו בל"ג בעומר מול המדורה, הביטו בלהבות הכתומות, הרגישו את חום האש על פניכם, עצמו עיניים וחשבו על כל הדברים המיותרים בחייכם. כל אותן מחשבות הרסניות, תכונות אופי והרגלים שהגיע הזמן להיפטר מהם. (אפשר אפילו ללחוש את הדברים תוך כדי התהליך) ואז, בדמיונכם, זרקו ושחררו אל האש את כל מה שאתם לא זקוקים לו יותר. זה הרגע להיות כמו עוף החול שעולה באש ונולד מחדש. כעת, התחברו אל כוחה של האש, אל האנרגיה האדירה הזו של טרנספורמציה ושינוי. זה הרגע לראות את עצמכם צועדים בדרך שבחרתם. זה הרגע להטעין את גופכם ונשמתכם באנרגיות של עשיה, הגשמה ויצירה חדשה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page