top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

להיות כוכב


להיות כוכב

השבוע התקיימה בחינת הבגרות במתמטיקה ורק המחשבה על צירוף המילים הזה גורם לי להזיע קלות.

בוודאי נתקלתם לאחרונה בקמפיין 5 יחידות מתמטיקה. מוזיקאים, סופרים ומפורסמים מצליחים אחרים, מדברים על המתמטיקה ואיך היא שינתה את עולמם. היא זו שהביאה אותם למצוינות, היא זו שהיוותה עבורם את המקום היחיד בחיים שיש בו נכון ולא נכון. הדיוק בחשיבה המתמטית העניק להם רוגע, הכניס סדר וארגון, חידד את הידיעה שלכל משוואה יש פתרון והוא נמצא אי שם.

אבל החיים, הם לא חשבון פשוט, גם לא מורכב. לעיתים יש יותר מינוס מפלוס והמשוואה אינה מאוזנת. כמה פעמים החלטתם לא להחליט כי לא היה פתרון מתקבל על הדעת? מה עושים אז?

הקמפיין הזה בעייתי, מהמון בחינות. נכון, יש אנשים עם נטייה טבעית וכישרון מולד למתמטיקה, אותם חייבים לעודד, לתגבר ולהריץ קדימה שלא יתייאשו כי אנחנו זקוקים למדענים, רופאים, מהנדסים וכו'.

אבל, וזהו אבל גדול, לא כולם מוכשרים בתחום המתמטי אך מוכשרים ביותר בתחומים אחרים. מה לגבי כישרונות מיוחדים נוספים כמו ספרות, תאטרון, מחול, ספורט, אומנויות, שפות ועוד? איך אמורים להרגיש תלמידים שחורקים שיניים בשיעורי מתמטיקה? האם עליהם להבין כי לעולם לא יוכלו להיות בולטים בתחום מסוים? האם רק מי שלומד 5 יחידות מתמטיקה מצליח בחיים וכל השאר נידונים לחיי בינוניות וכישלון? אז זהו שלא.

הייתי שמחה אם הקמפיין היה לא רק מעודד לימודי מתמטיקה אלא גם מעודד חשיבה יצירתית, או היה עוסק במציאת הייחוד והכישרון האישי ופיתוחו עד למקסימום (בתחומים שונים). כי אנשים החושבים מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית שכזו, בכל תחום, הם מתווי הדרך של הדור הבא. חשיבה מתמטית חשובה, אך חשיבה יצירתית חשובה בעיני לא פחות ואולי אף יותר. בסופו של דבר, זהו הכלי להתמודדות עם החיים המפתיעים שלנו, שעבורם עוד לא נכתבה נוסחה אחת כללית ומנצחת.

וקלפי הטארוט הם ראי החיים. קלף הכוכב מדבר על הייעוד שלנו. מציאת הדבר שאותו אנחנו עושים הכי טוב, בהנאה מרובה, ללא מאמץ יוצא דופן, בתחושת מימוש ושליחות עילאית, כזו שגורמת לנו להרגיש שאנו האדם הנכון, במקום הנכון, בזמן הנכון. זוהי תרומתנו לעולם, הייחודיות שלנו. הרי כל אחד מאיתנו טוב במשהו מסוים, אחר ושונה, ובסופו של דבר חשוב שנתרום מהכוחות והכישרונות המיוחדים שלנו לעולם בו אנו חיים, בכל דרך אפשרית.

לא משנה מה תעשו בחיים, מתמטיקאים או זמרים, או זמרים שהם גם מתמטיקאים זכרו למצוא את הייחוד שלכם, לגלות במה אתם טובים ולהצטיין בכך, זוהי תרומתכם ליקום. כי החיים אתם יודעים, לרוב אין בהם נכון ולא נכון. יש בהם אינסוף גוונים של אפור, לא לכל דבר יש פתרון, ולא כל דבר אפשר לסדר ולארגן במשבצת.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page