top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

מלכה?


מלכה?

קלפי הטארוט מורכבים מהסדרה הראשית, המשנית וסדרת קלפי החצר מה שנקרא The Royal Arcana . השבוע תלמידותיי בקורס הטארוט למדו להכיר את המלכות בחצר המלוכה, אלו הפועלות מאחורי הקלעים ומניעות מתחת לפני השטח אומה שלמה ואת העומד בראשה, המלך. למלכות אנרגיה נשית ויכולת מיוחדת לטפח ולהזין מצד אחד, ומצד שני הן מסוגלות לבצע ולהשפיע בצורה משמעותית על המתרחש.

קל מאוד להזדהות עם מלכת הגביעים, מלכת החרבות ומלכת המטות שעליהן עוד נדבר בנפרד, אך מלכת המטבעות, היא כבר סיפור אחר. מלכה או לא? בואו להכיר ולהחליט.

מלכת המטבעות קשורה ליסוד האדמה, אימהית, מחוברת לאמא אדמה, בעלת יכולות מרשימות של נתינה וריפוי. היא המלכה שאחראית על הבאת יורשים, גידולם וטיפוחם. היא פרקטית, חומרנית, הולכת בתלם, לא משכילה במיוחד, למרות שהיא מבינה את ערך ההשכלה עבור ילדיה. אין לה שאיפות אישיות גדולות או במושגים של ימינו היא לא אשת קריירה. היא נאמנה לבית ולזוגיות, ומערכת היחסים איתה תהיה מינית ויציבה. לבושה הצנוע והאדום מעיד על עשייה. היא עושה הכול, בעצמה. אמא, עקרת בית ורעיה "מושלמת" באופן מרגיז שכזה. היא מבטאת את המושג "לקיים בית" וכשהיא מופיעה בפריסה היא תעיד כי הקשר יכול להוביל למיסוד ולבניית בית משותף.

אז מדוע היא מעוררת בנו התנגדות? כי כשאנו חושבות על מלוכה, יש לנו תפיסה מסוימת הקשורה בכוח ובהשפעה. אבל אם נחשוב לעומק על חצר המלוכה של פעם נבין שכוח והשפעה מושגים בדרכים שונות. תפקיד המלכה היה להביא יורשים לעולם ובכך להבטיח את חייה, עתידה ואת עתיד הממלכה. תפקידה היה לעמוד לצידו של המלך שלה, באופן ייצוגי בעיקר. עם זאת, ברור לנו שגם מהמקום הביתי, המטפח והמשרת, מהמקום ה"מוקטן" בסטנדרטים של ימינו, מתחת לפני השטח, היא יכלה להשפיע ולנווט. כי "היד שמנענעת את העריסה, היא היד ששולטת בעולם" .

הדיון סביבה מעלה שאלות נוקבות על מעמד האישה ותפקידה, ובמיוחד איך אפשר להמליץ לאישה בימינו, שכל האפשרויות להשכלה והתקדמות פתוחות בפניה, להיכנס לקשר שבו תהיה במקום הזה, בהתנהלות הזו?

והתשובה היא, לא לנו לשפוט! הקלף הזה מעיר ומאיר את שד השיפוטיות והביקורת שלנו. המקום שבו אנחנו חושבים שאנו יודעים הכי טוב מה מתאים לאחר. זהו מקום מסוכן לנו כקוראים בקלפים המייעצים לאחרים ורע לנו כבני אדם באופן כללי. אנחנו שופטים אחרים לפי האמונות והתפיסות שלנו. הבעיה היא שלא תמיד מה שנראה לנו נכון, מתאים לאדם שמולנו. כוח והשפעה יכולים להתבטא בדרכים שונות שאפילו לא חשבנו עליהן. הייעוד של אחת הוא קריירת עבודה של 24/7 ושל אחרת הוא טיפול וטיפוח המשפחה, או שילוב של השניים. כל אחת בוחרת את הדרך שלה, כל אחת משפיעה ומשאירה חותם בעולם לפי תכונות האופי והיכולות המיוחדות לה, בדרך הנראית נכונה ומתאימה לה. בסופו של דבר זה מה שחשוב, כי היא המלכה בממלכה, הממלכה שלה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page