top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

באמונה שלמה


באמונה שלמה.

שנת הלימודים הסתיימה והילדים יצאו לחופשה. תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים סיימו את שנת הלימודים כבר לפני עשרה ימים ותלמידי ביה"ס היסודי, בסוף השבוע. לחלקם הדרך הייתה קלה וברורה באופן יחסי, והם ניווטו בהצלחה בין עומס המבחנים, העבודות והדרישות השונות. עם זאת, חלקם נאבקו, השתדלו, אך נאבקו, לעיתים הצליחו ולעיתים נכשלו. הדרך לא הייתה פשוטה אך בסופו של דבר הם הצליחו להגיע אל קו הסיום.

ההגעה אל קו הסיום גורמת לי להיזכר במשפט שאמר הרב קרליבך: "כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו" . כמה זה נכון. המבוגר הזה יכול להיות המורה שמאמין ביכולת של התלמיד שלו לעשות ולהצליח, ובעיקר אולי המבוגר הזה הוא אנחנו ההורים שמאמינים בילד שלנו. אנחנו מוצאים את עצמנו מקבלים ואוהבים את ילדנו עם כל החוזקות והחולשות שלו ועובדים בכל הכוח, עם כל מה שיש, כדי לממש את מקסימום היכולת, ויחד איתו להגיע אל היעד.

ביה"ס הוא המיקרו קוסמוס של החיים. מה שמתרחש שם בתחילת הדרך שלנו כילדים משפיע על התפיסה שלנו את עצמנו, מעצב את ההערכה העצמית והדימוי העצמי שלנו כאנשים בוגרים. תחשבו רגע על עצמכם, כמה פעמים לא הצלחתם כי לא היה מי שיאמין בכם? ואולי הכי חשוב כמה פעמים לא הצלחתם כי לא האמנתם בעצמכם? שם בפנים נמצא הילד הפנימי שלכם, ולא משנה כמה שנים עברו, הילד הפנימי הזה זקוק לאמון שלכם, לאמונה שלכם בדרך בה אתם הולכים.

כל התנסות בחיינו, תתחיל משלב הרעיון וההתלהבות, תמשיך למחשבות על מימוש ועשייה אבל הכוח שיניע את השילוב הזה, העוצמה העיקרית שתדחוף אותנו קדימה היא האמונה בעצמנו. בלעדיה אין לנו שום סיכוי לעבור את מכשולי הדרך. אין שום סיכוי במקרה שנכשל וניפול, שנקום וננסה שוב. האמונה הפנימית היא אש הבוערת בקרבנו, היא מזינה אותנו ומעניקה לנו את היכולת להרים את הראש, לקחת אויר ולהתקדם קדימה. זוהי האמונה ביכולות שלנו לצלוח את המשימה, לעבור את המבחן ולהגיע אל קו הסיום. זוהי עוצמה פנימית המחזקת אותנו בדיוק באותם מקומות בהם החיים חובטים בנו.

ילדים רבים הגיעו עם תעודות סיום השנה הביתה ולא כולן "מושלמות" בדיוק כפי שאנחנו לא מושלמים. כדאי שנזכור את זה רגע לפני שאולי נתאכזב במילים שנאמר או אפילו בהבעות פנינו האוטומטיות. בואו נהיה המבוגר שמאמין בילד הזה, נעודד, נכיל, נדחוף קדימה כי החיים תמיד יספקו עוד הזדמנות לשינוי ושיפור. בואו נהיה המבוגר שמאמין בנו, ביכולת שלנו לחלום ולממש, להעז ולנסות וגם להצליח.

"תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך לשם" – תיאודור רוזוולט.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות .

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page