top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אושר ואושר


אושר ואושר

"מה אני רוצה בחיים? אני בסך הכל רוצה להיות מאושרת". היא יושבת מולי מביטה בקלפים ועיניה דומעות.

אושר, מילה קטנה גדולה ובעיקר חמקמקה. לעיתים נדמה שכל החיים אנחנו במרדף אחר האושר המיוחל. מחכים לאותה תחושה שתשנה את עולמנו.

אז מה זה אושר בכלל ? במה הוא קשור? במשפחה שלנו? במקום העבודה? בזוגיות שלנו או העדרה, ואולי באירועי החיים?

בעולם הטארוט קלף עשרה גביעים מבטא את התחושה העילאית הזו. גביעים מייצגים את עולם הרגש. הסדרה המשנית של הגביעים מתחילה באס הגביעים המבטא פוטנציאל לרגש, ובו מופיע גביע אחד ויחיד, ומסתיימת בעשרה גביעים. אם נביט בקלף נראה שהאושר קשור בבית, בילדים, במשפחה, בתחושת ביחד, בזוגיות, אפילו גם בשהייה בחיק הטבע, במקום הכי טבעי שבו אפשר להנות מהדברים הפשוטים בחיים שמעניק לנו היקום ללא תמורה, משמים כחולים ושמש זורחת .

עשרת הגביעים בקלף מסודרים בתוך קשת, שהיא בסופו של דבר הברית בין אלוהים לאדם, לא אדם מסוים אלא ברית כלל עולמית של אלוהים עם בני האדם באשר הם לאחר המבול. צבעי הקשת הם בדיוק אותם הצבעים של מרכזי האנרגיה בגופנו- הצ'אקרות, המייצגות את זרימת האנרגיה בגופנו. מצבנו האנרגטי צריך להיות מאוזן, בסנכרון עם היקום, ואז תחושת אושר תמלא את ליבנו.

קלף זה המסמל הרמוניה בחיי הרגש, שייך למערך הקוסם בטארוט. הקלף מזכיר לנו לנהוג כמו הקוסם היוצר את מציאות חייו, ליהנות מפירות מאמצינו, לקחת אחריות על חיינו ורגשותינו, למצוא סיפוק בכל עשייה, ליהנות מחופש הבחירה, לחיות מתוך שמחה.

חשוב שנבין, האושר הוא לא עניין של מיקוד חיצוני. אף אחד לא אחראי על האושר שלנו. הכל בידיים שלנו, בהחלטה שלנו, בהסתכלות שלנו על החיים. לא טוב לנו במקום מסוים, נזוז ולא נישאר בו. להיות מאושר- זה בדיוק כמו המילה מאושר! (מלשון אישור), אנחנו מעניקים לעצמנו את החותמת לאושר שלנו.

דבר נוסף שעלינו לקחת בחשבון הוא שאף רגש, שלילי או חיובי, לא מתקיים באותה עוצמה כל הזמן. רגש מתקיים בשיאים, ומה שעולה יהיה חייב בסופו של דבר לרדת.

ניסיתם פעם לרדוף אחרי פרפר? כמעט בלתי אפשרי. אם תפסיקו לרדוף אחריו תוכלו להקשיב למשק כנפיו העדין. כזה הוא האושר, מורכב מרגעים קטנים, עדינים ממש כמו רפרוף כנפי פרפר המחממים את הלב וגורמים לנו להרגיש שהשמיים הם הגבול והכל אפשרי. האושר לא בא בתרועת חצוצרה אלא בלחישות עדינות. זה הזמן לעצור ולהקשיב. זה הזמן לכרות ברית, עם הלב שלכם.

"אני אבקש שכל ולא לב; כי אדם טיפש לא יודע מה לעשות בלב, גם אם יש לו לב", אמר הדחליל. "ואני בוחר בלב," ענה לו איש הפח, "כי שכל אינו מביא אושר ואושר הוא הדבר הנפלא ביותר בעולם." מתוך - "הקוסם מארץ עוץ".

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page