top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

שקט בבקשה


שקט בבקשה

השבוע צפיתי בסדרה "נטושים עם אד סטאפורד " Marooned with Ed Stafford בערוץ דיסקברי. בסדרה, אד סטאפורד נשלח בכל פעם למקום מבודד אחר בעולם, ללא בגדים, ציוד ומזון. הוא יכול לקחת רק מצלמה, טלפון לווייני לשעת חירום ותיק עזרה ראשונה, במטרה לבדוק איך ישרוד ויסתדר בכוחות עצמו בתנאים הקשים האלה.

נשמע לא פשוט בכלל. מצד אחד קיים הקושי הפיזי והקושי הנפשי בלהיות לבד עם עצמך, בתוך ועם המחשבות שלך. מצד שני זו הזדמנות לשמוע את הקול הפנימי.

אנחנו עמוק בתוך חופשת הקיץ של הילדים, אך לא שלנו. היעדר מסגרות, הצורך לספק תעסוקה והחום הגדול יוצרים תמונה מורכבת. אנחנו מבקשים קצת שקט לעצמנו ולפעמים פשוט מתחשק לברוח לאיזה אי בודד. אז איך מייצרים שקט בהמולה הזו?

לקלפי הטארוט תשובות חכמות לכל מצב בחיינו. קלף הנזיר, באנגלית Hermit - פירושו מתבודד, הוא הקלף התשיעי בארקנה הגדולה, הסדרה הראשית. המספר תשע הוא מיוחד ועוצמתי. נראה כמו ביצית וזרע ומסמל לידה או לידה מחדש, כמו תינוק המגיח לעולם לאחר תשעה חודשי הריון, למסע חדש ברמה שונה. (הסינים לדוגמא מחשבים את יום ההולדת מיום ההתעברות).

קלף הנזיר מזמין אותנו לקחת הפסקה מהמולת החיים, להשתיק את הגירויים החיצוניים על מנת לאפשר הקשבה עמוקה ופנימית, שקט נפשי ואיזון. כאשר אדם לומד להקשיב לקול הפנימי שלו הוא חווה סגירת מעגלים ולידה רוחנית מחודשת, שתהיה כרוכה בשינויים רבי משמעות.

הליכתו של הנזיר איטית ובטוחה. כל צעד שהוא לוקח, כל נשימה, כל מילה, כל החלטה נעשית בהתכוונות מלאה. זה המקור לחוכמתו, ההבנה שלכל דבר יש משמעות. אנחנו יכולים ללמוד ממנו כי כל מחשבה ומעשה שלנו מייצגים לבנה בקיר שאנו בונים בחיינו. זוהי הבנה עמוקה שכל צעד קטן למעשה משאיר חותם על התמונה הרחבה במסע שלנו. כשאנו מתרחקים מהשגרה, אנחנו מסוגלים להקשיב לעולם הפנימי שלנו, להיות ערים לו, להרגיש את האינטואיציות שלנו ולפעול לפיהן.

אז איך ניישם את קלף הנזיר של ריידר מהמאה ה -17 בעולמנו?

מידי פעם נכבה טלפונים, נתנתק מהמסך, מהחדשות ומהרשתות החברתיות. נצא לחופשה קצרה ושקטה. לא חייבים לנסוע רחוק, לזמן רב, ובוודאי שלא חייבים להיזרק על אי בודד בסגנון הישרדות. אנחנו יכולים לייצר לנו בריחה שבועית או יומית בהליכה של שעה בשעות הערב, טיול קצר בחיק הטבע, ביער ירוק, או בים בשעות השקטות. אנו יכולים לבחור כל מקום וכל פעילות שבה נאפשר לעצמנו להתרחק מהרעש החיצוני, מסערת הפטפוט התמידי שבסביבתנו. כשנמצא את "האי הבודד" שלנו, נהיה סוף סוף מסוגלים להקשיב לעומק לקול הפנימי, לקבל החלטות, לבצע שינויים ולהגיע למחוזות נפלאים ונעלים יותר.

בעולם שבו קצב החיים מטורף, היה נכון וטוב יותר אם היינו נוהגים לעיתים כמו הנזיר. בחרתם את האי שלכם? העולם הפנימי ממתין...בשקט.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page