top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אין לי זמן


כמה פעמים שמעתם את הביטוי הזה, או אמרתם אותו בעצמכם? אין לי זמן! שלוש מילים המבטאות את התחושה המתסכלת שאנו במרדף אחר הזנב של עצמנו, מנסים להספיק כמה שיותר. לא פעם עוברת המחשבה בראשנו, שאם היו עוד כמה שעות ביממה, רק עוד כמה, אז בוודאי היינו מספיקים קצת יותר.

הזמן מתעתע. לעיתים יש לנו תחושה שהוא עובר מהר מידי ולעיתים זוחל באופן מרגיז שכזה. הכל תלוי במה שאנו רוצים, והזמן כמו ילד שובב שעושה דווקא, יתנהג בדיוק להיפך. כשנרצה שהרצאה משעממת תסתיים, השעון יזוז בעצלתיים וכשנאחר להגיע לעבודה, השעון יתקדם במהירות מרגיזה.

מתי אין לנו זמן? אם נהיה כנים עם עצמנו נראה שהזמן המוקדש לעבודה, למשפחה, למטלות וחובות הבית, מקודש, תמיד קיים, בו לא נוגעים. אין לנו זמן כשזה נוגע לזמן הפרטי שלנו, המיועד לנו. הזמן שאנחנו נאלצים "לגנוב" כביכול על חשבון בני המשפחה כדי לעשות משהו עבור עצמנו: ללכת ללמוד משהו חדש המעשיר את הנפש, להיפגש עם חברות, לקרוא, ללכת לחוג, לצאת להליכה בערב וכו'. זמן מיוחד שכזה הגורם לנו להתנצל או להרגיש רגשות אשם ואפילו לנסות לפצות את הסביבה על העובדה שהעזנו לקחת אותו לעצמנו.

בעולם קלפי הטארוט אנו מקבלים תשובה לכל שאלה או מצב בחיינו. קלף עשרה מטות מבטא מצב בו האדם מנסה לסחוב את כל המטות יחד. ברור לנו כי שדה הראייה שלו חסום, הוא עלול למעוד והיכולת שלו להגיע לביתו בבטחה או להתקדם כברת דרך בחייו מוטלת בספק. המטות מסמלים את יסוד האש, את היצר והיצירה בחיינו, את כל הדברים שאנחנו צריכים ורוצים לעשות, להתנסות, וללמוד. לעיתים אנחנו בדיוק כמו הדמות בקלף, רוצים לבצע הכל, כאן ועכשיו. ובכן, זה לא ממש אפשרי. הדרך הזו לא מובילה להצלחה ולהתקדמות אלא רק גורמת לעומס, ועומס מוביל לתסכול ולאמירה המפורסמת – "אין לי זמן!", מעגל שאיננו נגמר.

הזמן הוא מצב נתון, יש לנו 24 שעות ביממה, 60 דקות בשעה, זה הכל, מתמטיקה פשוטה. תחשבו על עוגה, אפשר לחלק אותה למספר חתיכות מסוים, כל חתיכה מרכיבה חלק מהשלם, יותר מזה לא יהיה, זו העוגה ואיתה צריך להסתדר. והאמת היא, שזמן לא מוצאים, אלא מייצרים.

אז מה עושים? יוצרים סדרי עדיפויות בחיינו. עלינו להחליט מה חשוב, מה לא חשוב, מה דחוף ומה לא דחוף ואולי הדבר המרכזי ביותר - מה הכי חשוב והכי דחוף שאף אחד אחר לא יכול לעשות במקומי! במקומות שאפשר נאציל סמכויות לבן הזוג, לילדים הבוגרים יותר, נשיג עזרה, ונשמור חתיכה מעוגת הזמן גם בשבילנו להטענת מאגרי הנפש. רק כך נוכל להמשיך בעשיית המטלות והחובות שלנו בתחושה טובה וקלילה יותר. בסופו של דבר "אנחנו בני האדם אדוני הזמן החולף ומשרתיו..." (מקור לא ידוע).

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.


26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page