top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

מאה מילים טובות


אנרגיות קשות וכבדות מלוות את חודש אב. התחושה הכבדה והמעיקה הזו התחילה כבר בשבעה עשר בתמוז, היום שבו הובקעה חומת ירושלים. יום זה מציין תחילת תקופה בת שלושה שבועות שבה חלים דיני אבלות, הנקראת "בין המצרים", עד לשיא, יום ט׳ באב שחל בסוף השבוע, היום שבו חרב בית המקדש. חורבן הבית הוליד מציאות קשה ביותר. הוא נגרם ע״י כוחות חיצוניים אך למרבה הצער התרחש גם בשל גורם פנימי התלוי לגמרי בנו- שנאת חינם!

ט' באב הוא בדיוק היום הנכון לשאול את עצמנו מה השתנה מאז. מספיק שנעיף מבט במתרחש בעולם התקשורת וברשתות החברתיות, ונהיה עדים להשתלחות חסרת רסן של אנשים שונים, מהאדם הפשוט ועד לשרים בממשלה. אנשים, ללא היסוס, יוצקים רוע מזוקק בתגובה לכל כתבה או פוסט ברשת. אנשי ציבור מתלהמים, מפלגים ומפרידים, רוכבים על גלי קיפוח ומלבים שנאה. נדמה כי איש אינו לוקח אחריות על המילים שלו, על המעשים, ועל ההשלכות של שניהם יחד. אין מחשבה על היום למחרת, על התוצאות ההרסניות של ההתבטאויות הללו. נראה כי במקום לאחד את העם יש רצון להבליט את השונה, המפלג והמחלק ואנו מתרחקים מתחושת ה"ביחד" המחזקת שלנו. אל לנו לשכוח לעולם, כי כוחנו באחדותנו.

לאנרגיה הקשה הזו מתחבר קלף המגדל המבטא הרס וחורבן. קלף המגדל מדבר על אירועים פתאומיים, לרוב עקב גורם חיצוני או כוח עליון המביא לשינוי והתפרקות המבנה הקיים. כשהמגדל מתמוטט כבר אין זמן לחשוב מה תהיה התגובה הנכונה, אלא רק להתמודד עם התוצאה ההרסנית!

בקלף ניתן לראות מגדל שן ושני אנשים נופלים מתוכו מגובה רב, לעבר סלעים משוננים. כדאי שנבין כי הנפילה באה משאננות, מהתעלמות מהמצב הקיים ומייצגת איבוד שליטה.

הקלף מעביר מסר ברור וחד משמעי - עלינו לקחת שליטה על חיינו, להימנע משאננות ולגלות ערנות למצב הקיים. עלינו להציף את התודעה שלנו באור בכל רמות החשיבה, במודע, בתת המודע ובמיוחד ברמת הדיבור. עלינו להפנים ולהבין כי מילים נושאות תדר אנרגטי שיכול לבנות או להרוס ומילים בסופו של דבר מובילות למעשים.

ט' באב מהווה קריאת השכמה. זה הזמן להתעורר, ולהבין שהגענו לקו האדום מזמן, אולי אפילו חצינו אותו. אל לנו לתת למילים של שנאה ופילוג להרוס את הנס שנבנה פה ב- 68 השנים האחרונות. הדבר הכי חשוב שאנו יכולים לעשות ביום הזה הוא להפיק לקחים. על כל אחד מאיתנו לחשוב מה הוא יכול ללמוד מאירועי העבר שהובילו ליום הזה. היום יותר מתמיד, האחריות מוטלת על כולנו, על כל אחד מאיתנו, להילחם בשנאת חינם, הגרועה יותר מכל אויב, מפחיד ככל שיהיה, מחוץ למדינת ישראל.

זה הזמן לשים לב להתנהגות האישית שלנו ושל הסובבים אותנו ולא להחריש. על כל מילה רעה בואו נפזר מאה מילים טובות. "העולם ייהרס לא בגלל האנשים שעושים רע, אלא בגלל אלו שצופים מהצד ולא עושים דבר " אלברט איינשטיין.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות


339 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page