top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אהבה,כמו שאני רוצה


ט"ו באב משנה את כל האנרגיה הקשה שליוותה אותנו במהלך חודש אב. ברור לנו כעת יותר מתמיד כי רק אהבת חינם יכולה הייתה להציל את העם מחורבן . רק אהבה אמיתית יכולה להציל אותנו מעצמנו.

באחת מפגישות הייעוץ השבוע ישבה מולי אישה יקרה ואמרה: "כן, אני יודעת שהוא אוהב אותי, אבל לא כמו שהייתי רוצה."

ואני שואלת אותה: "ואת, את אוהבת אותו כמו שהוא היה רוצה?"

היא מביטה בי ואומרת: "אני לא יודעת." אז הגיע הזמן לברר.

אהבה היא עולם ומלואו. היא באה בכל כך הרבה צורות, מחוות, מילים, הבעות, מבטים, מסרים מילוליים ובלתי מילוליים ולעיתים אנחנו כל כך עסוקים בציפייה שלנו מבן הזוג, עסוקים ב"איך" הוא אוהב אותנו שאנחנו שוכחים להתעסק במהות, להתמסר לרגש, להתמסר לאהבה שלנו אליו. אנחנו נכנסים לעמדת שיפוטיות וביקורתיות, עסוקים בהשוואה של האהבה שלנו עם זוגות אחרים, במקום לגשת לעניין בלב פתוח ואוהב עם האדם שמולנו.

"הפרדוקס הגדול של האהבה הוא, ששתי נשמות נעשות לאחת ובכל זאת נותרות שתיים." ( אריק פרום מתוך הספר "אמנות האהבה") גם בקבלה קיים מושג שנקרא השתוות התכונות. אם בני זוג שווים בתכונות הרוחניות שלהם אזי הם מתאחדים. שניים שהם כמו אחד. באהבה לומד האדם לראשונה לוותר למען מישהו אחר. באיחוד נכון בין בני זוג, יש הבנה שהזוגיות אינה כלי לסיפוק צרכים אישיים! אהבה מאפשרת השתקפות, שלי בבן הזוג, ושלו בי. השתקפות של כל הדורש עידון, תיקון ושינוי. זוגיות המבוססת על כבוד הדדי ותמיכה, ללא ביקורת או שיפוטיות.

המחשבה שהביעה המטופלת מולי: "הוא אוהב אותי, אבל לא כמו שהייתי רוצה" מבהירה לנו שהרצון שלה מתמקד באהבה שתספק את הצורך האישי שלה. היא עסוקה בעצמה, באגו שלה ולא באדם שמולה, מושא אהבתה. היא שיפוטית וביקורתית, עסוקה בהשוואות עם הסביבה ולא במהות האמיתית של הקשר, בהחלט חומר למחשבה.

מקווה שהזדמן לכם בעבר לראות את הסרט אוואטר AVATAR סרט מדע בדיוני שבסופו יש רגע מרגש: נייטירי גיבורת הסרט אומרת לאהוב ליבה -I see you" אני רואה אותך". המילים המרגשות האלו לא מדברות על ראיה רגילה ופשוטה אלא על ראיה לתוך נשמת האדם שמולה.

בקלפי הטארוט הקלף שמדבר על האיחוד הרוחני וההרמוני הזה הוא קלף שני גביעים. גביעים תמיד ייצגו את עולם הרגש ואת מערכות היחסים שלנו. הדמויות בקלף מחברות אותנו למשפט: "אני רואה אותךָ/אותךְ". הזוג מחובר במבט אל תוככי הנשמה. הם מביעים אהבה שיש בה רצון לשותפות, רצון להיות יחד, הסכמה להרגיש, לאהוב, להיחשף, לחלוק. במערכת יחסים כזו האהבה מזינה, רגשית והדדית. הדבר המרכזי שמניע אהבה כזו הוא קבלת האדם האהוב כפי שהוא, בגובה העיניים. זה כל הסיפור.

"אני מאמין באמונה שלמה בכוח ההבראה האדיר הטמון באהבה, אני מאמין באמונה שלמה באוצר הרפואי המסתורי שקוראים לו אהבה, זה האוצר אשר אנשים משתוקקים אליו כל כך כי הם יודעים במעמקי נפשם שהוא יכול להציל אותם" דוד בן יוסף

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.


81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page