top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

יום השוויון הסתווי

עודכן: 21 בספט׳ 2020


יום השוויון הסתווי

חודש ספטמבר מתקרב לסיומו, החצבים כבר פורחים - הטבע כבר מרגיש מה שאנחנו עוד לא. הגענו ל-21 לספטמבר, היום שבו מתרחש יום השוויון הסתווי - Autumn Equinox .

המילה Equinox מגיעה מהמילה Equal - שווה. ביום זה קרני השמש פוגעות בקו המשווה בזווית ישרה. בחצי הכדור הצפוני מתחיל הסתיו ובחצי הכדור הדרומי מתחיל האביב. בתאריך זה אורך היום שווה לאורך הלילה, איזון מושלם בין שעות האור לחושך. מיום זה בחצי הכדור הצפוני הימים ממשיכים להתקצר והלילות ממשיכים להתארך.

באירופה המערבית ובאיים הבריטיים מתקיימות חגיגות ביום זה עוד מימי התרבות הקלטית. הקלטים היו למעשה מספר עמים, שבטים, שישבו במערב אירופה עוד מתקופת הברזל ועד לתקופת האימפריה הרומית ומעט לאחריה. הקלטים האמינו כי לכל חלקת טבע או פיסת אדמה בעולם, אלוהות משלה. כלומר כוחות הבריאה נוכחים בכל דבר עלי אדמות, מהעלה הקטן ביותר ועד לעץ הגדול ביותר, במים הזורמים בנהרות, ברוח המשתעשעת בעננים או בעלי השלכת, ובמיוחד באמא אדמה- המקור לחיים. הקלטים האמינו בעל טבעי, בנסתר מהעין וראו בו כוח בלתי נפרד ממציאות חיינו, כזה שיכול להשפיע על עולם הטבע ועל חיי בני האדם.

בחברה הקלטית , טקסי הדת והחגיגות נערכו עי"י הכוהנים שנקראו דרואידים. המילה דרואיד מקורה במילה הקלטית – עץ אלון, המקבילה למילה חוכמה. הדרואידים היו אנשי העצים והאבנים, נשאו ידע עמוק של תורה עתיקה, פילוסופים, מדענים, אנשי חוכמה, מורים, שופטים, מספרי אגדות ויועצים למלך. הם למדו את כל התורה בעל פה והיא כללה: שירה, תפילות וקסם. בתקופת המלך ארתור, מרלין היה הדרואיד הראשי של בריטניה. הפלישה הרומית שהסתיימה בשנת 51 לפני הספירה והשתלטות הנצרות על האזורים הללו, הובילה בסופו של דבר לשקיעתה של התרבות המפוארת הזו.

אנחנו חיים בארץ שטופת שמש, גם בחורף. אך במערב אירופה ובצפונה, היום הזה מאוד משמעותי. לחגיגת יום השוויון הסתווי קוראים Mabon .ביום זה מודים לאמא אדמה על היבולים שהעניקה לנו. מתמקדים בשמחה, הודיה, תחושת אחדות עם החברים והמשפחה. חוגגים את שעות האור והשמש שנותרו ביממה לפני השתלטות החשיכה ובוא החורף. כמו תמיד, עונות השנה קשורות למאבק הסימבולי בין כוחות האור והחושך, הטוב והרע בעולמנו.

האמת היא, שהחיבורים התרבותיים של האנושות מפתיעים כל פעם מחדש, וכן, גם אנחנו בתמונה . ליל כל הקדושים בא מהתרבות הקלטית וכך וגם חג ההודיה שמתמקד בהודיה על יבולי הסתיו הכתומים כצבע השלכת. ואנחנו, חוגגים בסוכות את חג האסיף. אנו אוספים את יבולי הקיץ האחרונים ואת התבואה שלא תיהרס בגשם. מסיימים לדרוך את הענבים בגת ומכניסים את היין ליקב.

יום השוויון המסמל את שינויי העונות, רווי בקסם. זו הזדמנות נפלאה לכבד ולהעריך את כוחות הטבע, את כוח הבריאה שנמצא בתוכנו וסביבנו. זמן לחגוג את האור ולהיות אור. להודות על ה-"יש" ועל השפע בעולמנו ולחלוק אותו עם אלו שלא שפר עליהם גורלם. זה הזמן לשמור את הנדרש והמועיל לקיומנו בכל רמות התודעה ובמקביל לשחרר את המיותר, לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

183 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page