top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

קבוע וזמני


קבוע וזמני

חג הסוכות בפתח. סביר להניח, כמו בכל שנה, שגשם ירד כשנשב בסוכה. הסתיו לגמרי כאן. אט אט, אמא אדמה נכנסת לתרדמת החורף שלה, מתכנסת אל תוך עצמה וכך גם אנחנו, נסיים את חגי תשרי וניכנס לתקופה של שגרה, נתכנס אל תוך עולמנו.

סוכות הוא חג חקלאי, חג של טבע, חג האסיף. מסיימים לדרוך את הענבים, מכניסים את היין לבקבוקים, ואוספים את התבואה מהשדה שלא תיהרס עקב הגשמים הצפויים. כמובן שסוכות הוא גם חג מקראי חשוב, אחד משלושת הרגלים שבו היו עולים לרגל לירושלים, לבית המקדש ומביאים תרומות של תבואה וגידולי חקלאות שונים. חג זה מציין את ישיבת בני ישראל בסוכות בזמן תקופת נדודיהם במדבר.

חג הסוכות מלמד אותנו שיעור חשוב בעולם הרוחני. הסוכה היא מבנה ארעי, המזכיר לנו שהכול זמני בדיוק כמו מקומנו בעולם הזה, הרכוש החומרי שאנו צוברים, הבית הפיזי שלנו (גופנו), הכל בר חלוף ויעלם עם הזמן. חג הסוכות מזמין אותנו לצאת מהעולם הקבוע אל העולם הזמני, להתנתק מהעולם החומרי ולהתחבר לעולם הרוחני.

בעולם קלפי הטארוט, קלף ארבעה מטות מהדהד עם המצב התודעתי הזה. מבחינה נומרולוגית, ארבע הוא מספר מעניין המתייחס לתהליכים רבים בטבע: ארבע עונות בשנה, ארבעה שבועות בחודש הירחי, ארבעת היסודות בטבע (אדמה, מים, אויר ואש). ארבע מייצג את הסדר ביקום, את היציבות בחיינו.

קלף ארבעה מטות מלא באור ושמחה. ארבעת המטות מכוסים בחופת גפנים יפהפייה, מלבלבת ופורחת. ברקע טירה המייצגת את הבית, את הביטחון הפיזי שלנו. הקלף מייצג חופש, שמחה והעדר פחד. אם ניקח חופת גפנים וארבעה מטות ונציב אותם בים, במדבר או בהר תהיה לנו קורת גג, יהיה לנו בית, ארעי ככל שיהיה, אך בית. כלומר, הבית לא תלוי במבנה הפיזי שברשותנו אלא בחוסן הרוחני שלנו. גם כשהמקום הפיזי שלנו בעולם מתערער, אם ביתנו הרוחני חזק ויציב, נוכל לצלוח את אתגרי חיינו.

קלף ארבעה מטות מדגיש את הצורך, מעל לכל, בתחושת ביטחון רוחני בבחירות שלנו, בהחלטות שלנו, בדרך שלנו. להבין ולדעת כי הדרך בה אנו הולכים נכונה לנו. כשהמבנה הרוחני שלנו יציב, היכן שנהיה, נרגיש בבית. הבית הוא לא רק מבנה פיזי אלא המקום הרוחני המיוחד שלנו בעולם.

חג הסוכות מדגיש את הצורך בחיזוק העולם הרוחני שלנו. הצורך להעיר ולהאיר את הנשמה. זו בדיוק התקופה שבה החומר נכנס לתרדמת חורף והרוח פורחת. תחושה כמו זו שאנו חווים בצום - אנחנו מתנתקים מהנאות הגוף כדי להתעלות ברוח. וגם אני, בסנכרון מושלם עם הטבע ועונות השנה, שומעת את קריאת היקום ונענית לה. כמו תמיד בתקופה זו, חוזרת אל הבית הרוחני שלי, אל האהבה הגדולה שבלימוד. אני אוספת תלמידים חדשים אל ביתי ויוצאת איתם למסע של קסם בעולם קלפי הטארוט. לוקחת אותם, והם אותי, לעולם של יופי, חוכמה ועומק אינסופיים. ביחד אנו מתרגלים הקשבה פנימית עמוקה, התנהלות ממקום של פשטות, הכלה וקבלה. ביחד אנו חוזרים הביתה, אל העוגן הרוחני.

חג סוכות שמח ומועדים לשמחה!

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page