top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

"אחרי החגים יתחדש הכל"


"אחרי החגים יתחדש הכל"

חגי תשרי הסתיימו. עבר עלינו חודש אינטנסיבי של מפגשים משפחתיים, ארוחות חג, טיולים, חוויות וכמובן צורך להעסיק שוב את הילדים הצעירים. בתוך האינטנסיביות הזו התבלבלו להם ימות השבוע, איבדנו תחושת זמן וגם התעוררו ויכוחים ומריבות כי ה"ביחד" הוא נחמד אך לעיתים גם דביק.

כמו תמיד, תקופת "אחרי החגים" מאופיינת בפניות רבות ובצורך מוגבר להתייעץ, לדבר ולאוורר את הרגשות. דווקא הזמן החגיגי שעברנו מעורר רגשות לא פשוטים ואת הרצון להבין את הסביבה החיצונית כמו גם את עולמנו הפנימי.

התקופה הזו יכולה ללמד אותנו כמה דברים הקשורים במיקוד פנימי וחיצוני.

"אם ביצה נשברת ע"י כוח חיצוני, חיים מסתיימים. אם היא נשברת ע"י כוח פנימי – החיים מתחילים" (מקור לא ידוע). כלומר שם, בעולם הפנימי שלנו, הכל מתחיל. ברגע שאנחנו מבינים כי אנו מעצבים את מציאות חיינו ויוצרים אותה, החיים שלנו נראים אחרת לגמרי. כמו תמיד הכל מתחיל באחריות האישית שלנו ובהבנה שרק אנחנו אחראים למצבנו. האושר שלנו לא תלוי במישהו אחר. לא טוב לנו או לא מתאים לנו- נתרחק, נעזוב, לא נצטרף, לא נשאר במקום שעושה לנו רע, עם אנשים שלא מתאימים לנו. כי בחגים בפרט ובחיים בכלל, מילת המפתח היא מינונים נכונים. צריך ואפשר למצוא זמן בתוך התקופה הדביקה הזו גם לנפרדות. דווקא מתוך האחריות הפנימית על חיינו, ניקח את הזמן הזה לעצמנו ולא נחכה שיתנו, יאפשרו לנו אותו. אנחנו אחראים על מצב הרוח שלנו, על האושר, על הסיפוק, על מצב גופנו הפיזי והנפשי. ברגע שנפסיק להאשים את האחר בכל מה שלא עובד בחיינו, נתקדם לכיוון טוב ונכון יותר לנו!

תקופת "אחרי החגים" קוראת לנו לשים לב גם לעולם החיצוני. זה בדיוק הזמן לסמן מטרה ולכוון אליה. זה הזמן לבחור דבר אחד בחיינו שאותו אנו רוצים לקדם, לשנות, לשפר, ולהסתער קדימה. כדאי לתכנן מפת דרכים שבה נפרט לעצמנו איך נגיע ליעד המבוקש, ומה דרוש לנו כדי לעשות את כל הדרך אליו. מה יהיה בנקודת הסיום ואיך אנחנו רואים את עצמנו שם.

קלפי הטארוט בתבונתם הרבה, מניחים את האחריות לחיים על האדם, מחשבותיו, בחירותיו והחלטותיו, ובעיקר על העשייה שלו. קלף גלגל המזל מסמל את עולמנו שנמצא תמיד בתנועה. אנו נמצאים בתפקידים שונים בתחומים רבים במקביל- זה מעייף, תובעני ומורכב. לפעמים יש לנו תחושה של "תעצרו את העולם אני רוצה לרדת", אבל המציאות מראה אחרת. עולמנו תמיד יהיה בתנועה. הנקודה היחידה שלא זזה במעגל חיינו היא המרכז. שמירה על המרכז שלנו, ההבנה מאין באנו, לאן אנו הולכים ומה אנחנו רוצים מעצמנו תעזור לנו להשיג את מטרותינו. הקלף מזמין אותנו להתמקד. אם נפזר אנרגיה לכיוונים שונים לא נשיג את מטרתנו. אנחנו חייבים לדבוק במרכז הפנימי שלנו ובמקביל לבדוק מה מסיח את דעתנו ומונע את התקדמותנו. עלינו לשמור על איזון נכון, מינון נכון של "מוכרח, צריך ורוצה".

"אחרי החגים יתחדש הכל , יתחדשו וישובו ימי החול ..." (נעמי שמר),

כמה טוב שכך.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page