top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

אופטימיות מציאותית


אופטימיות מציאותית

ימים קשים עברנו. נראה כאילו כל יסודות היקום קמו עלינו. הרוח התחילה, כמייצגת את הצד המנטאלי שבנו, נשבה בלי רחם והעיפה את כל מה שלא היה מחובר, לא נחוץ ומיותר, באה לעשות סדר במחשבות שלנו. אחרי הרוח הגיעה האש ששרפה וכילתה כל חלקה טובה. לאש יש לומר יש גם צד אחר, שאותו לא פגשנו הפעם, חיובי וחשוב, כזה שמביא אור, חום וחיים. ולבסוף יסוד המים המייצג את עולם הרגש שלנו שללא ספק חווה טלטלה, התבטא בגשם שוטף שירד, הציף, סחף וטיהר. והאדמה, אמא אדמה, היא שנותנת לנו חיים, מארחת אותנו בחיקה, סופגת הכל, כמו דף חלק שסופג את המילים כולן.

עולם קלפי הטארוט משקף ומסביר את מציאות חיינו. כל היסודות מיוצגים בקלפי הסדרה המשנית במיוחד בקלפי האסים.

אס החרבות מייצג את יסוד האוויר וקשור בעולם המחשבתי שלנו. הוא מבטא את היכולת להגיע למחשבה צלולה, בהירה וחדה מבלי ללכת לאיבוד בדרמה ובעודף פרטים אלא להתנהל במיקוד ולמידה תוך כדי תנועה.

אס המטות מייצג את האש בהיבט של יצירה ויוזמה, הניצוץ שגורם לנו לקדם, לפעול ולשקם את חיינו בצורה הטובה והמהירה ביותר .

אס הגביעים מייצג את יסוד המים וקשור במישור הרגשי, ביכולת לבטא את רגשותינו באופן ברור, באופן שבו יש אחדות בין האמירה הרגשית למצב הנפשי. מדובר במסוגלות להתחבר למציאות הרגשית של חיינו, לכאוב, לבכות את שהתרחש, לקום, למחות את הדמעות ולהמשיך הלאה.

אס המטבעות מיצג את יסוד האדמה, הפוטנציאל הגלום בחומר, גם בגופנו ובריאותנו. זהו הדבר לו עלינו לדאוג כעת. למרות ההרס ואובדן הרכוש נברך ונודה על הנס שקרה. מבחינה רוחנית אפשר לומר שאמא אדמה ספגה אל חיקה את הפגיעה בחיי הטבע, וחיי בני האדם ניצלו.

ואחרי הכל, אנחנו צריכים לנשום עמוק, בניסיון להחזיר את האיזון אל חיינו. לנסות לחזור לשגרה. קל לומר וקשה לעשות במיוחד למי שנפגע מקרוב. אז איך ממשיכים?

ראשית, מכירים בעובדה שאת העבר אי אפשר לשנות. יש אירועים שאין לנו שליטה עליהם, וכל שנותר לנו הוא להתמודד, להסתגל. התמקדות בעשייה עוזרת לנו לצאת מהקושי בו אנו שרויים. פחות מחשבות יותר מעשים.

שנית, מבינים שדברים משתפרים עם הזמן. הלוואי והיינו יכולים להאיץ בזמן, להתעורר מחר בבוקר בנקודת זמן אחרת כשכל הקושי כבר מאחורינו ומציאות חיינו השתנתה לטובה. אך הזמן, גם לו יש את הזמן שלו, וגם הוא בסופו של דבר חולף.

והכי חשוב בעיני, ולכן שמרתי לסוף - מגייסים אופטימיות מציאותית. מדובר בגישה מחשבתית חיובית לחיים. אימוץ הגישה הזו לא מעיד על היותנו תמימים ולא מחוברים למציאות. נהפוך הוא, אנחנו מכירים בקשיים ובאתגרים שלפנינו, מסתכלים להם ב"לבן של העיניים", ומאמצים גישה לחיים שמתמקדת בפתרון ולא בבעיה. מצב תודעתי כזה מכריח אותנו לקחת אחריות, ליזום, לקדם, לעשות ולא להרים ידיים, לא להתלונן, לא לתרץ, פשוט לעשות. ואת זה כולנו יכולים. אנחנו יכולים לעזור, לתמוך, לגלות חמלה ונדיבות בכל דרך אפשרית, כל אחד לפי יכולתו.

ואמא אדמה, היא תתאושש, בקצב שלה ותמשיך להיות שם בשבילנו, בדיוק כפי שכל אמא עושה.

ימים של איזון וברכה על כולנו, אמן.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page