top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

ויהי אור


ויהי אור !

ב -21 לדצמבר, עם יום ההיפוך החורפי, השמש נולדה מחדש. אנו חווים את היום הקצר ביותר ואת הלילה הארוך ביותר. הגענו לנקודת המפנה וכעת, בכל יום מחדש, נזכה ליהנות יותר ויותר מאור השמש בתהליך איטי אך בטוח.

זריחת השמש ושקיעתה מסמלות את המאבק בין האור לחושך לא רק באופן הקשור לכוחות הטבע אלא גם באופן רוחני, מאבק בין הטוב והמואר לבין האפל והרע, בין חיים למוות. מאבק אשר קיים מאז ומתמיד בעולמנו ובלבבות בני האדם.

אנחנו כבר יודעים שהכל קשור וההיסטוריה מדברת את ההווה ואכן לא במקרה בתקופה זו נחגגים חגים שונים מסביב לעולם כשחלק מרכזי ממנהגי החג קשור באור. הקלטים שחיו באירופה (באזור אנגליה, אירלנד, סקוטלנד) עוד מתקופת הברזל (מהמאה ה-5 לפנה"ס ועד לכיבוש הרומי) היו פגאניים. הם האמינו כי לכל חלקת טבע או פיסת אדמה בעולם אלוהות משלה. השמש היוותה מרכיב חשוב באמונתם והם חגגו את לידת השמש בתקופה זו. אפשר לומר כי לאורך ההיסטוריה האנושית בני האדם מצאו סיבה לחגוג את האור. אמונות השתנו ואיתן הסיבות לחגיגת האור. אם פעם חגגנו את הטבע עם אמא אדמה היום החגיגה קשורה במוטיב הדתי גם בנצרות וגם ביהדות, בסיפורי גבורה מסוג זה או אחר.

בעולם הנוצרי מאירים ומקשטים את הרחובות ואת הבתים. בתאילנד מתקיים פסטיבל של הפרחת עששיות המוארות בנרות, והעולם היהודי חגג בכ"ה בכסלו את חג החנוכה. בכל ערב אנו מדליקים עוד נר בחנוכייה ומגדילים את עוצמת האור בחיינו.

האור והחושך הם חלק בלתי נפרד מהווייתנו. הצד האפל והצד המואר קיימים בכולנו. אין אדם מואר בלבד. ההתמודדות היומיומית שלנו היא לצמצם את הצד האפל, את התכונות הקשות שבנו ובכך להגדיל את הצד המואר. כשאנו עוברים תקופה קשה, אנו חשים כי החשיכה משתלטת וסוגרת עלינו, אין דרך ואין מוצא. מספיקה מחווה קטנה של טוב מהסביבה בכדי להאיר את מצבנו. מספיק נר קטן להאיר אפילה גדולה. החושך הוא לגמרי כלום, אין לו קיום משלו הוא פשוט היעדרו של האור. אז "אל תקללו את החושך – תדליקו נר" (פתגם סיני)

אפשר לקחת את כל רעיון האור והחושך, החיים והמוות צעד אחד קדימה ולהתבונן בכל המתרחש בעולמנו. המאבק בין כוחות האור לכוחות החושך הוא אינסופי. מאבק של תרבויות, דתות ואמונות לאורך כל שנות ההיסטוריה האנושית. בסופו של דבר אנו מגלים דברים משותפים בין הדתות, רב הדומה על השונה. דבר זה רק מחזק את הצורך באחדות האנושות ומראה על הרצון הבסיסי שלנו כבני אדם לחגוג את האור ולהגדיל את כוחו בחיינו, כי האור תמיד היה ויהיה קשור לחיים, לתקווה, לצמיחה ושגשוג.

״קיים אור הזורח מעבר לכל הקיים בעולמנו, מעבר לעולם בני האדם, מעבר לעולמות העליונים, ואף מעבר להם. זהו האור הזורח מליבנו״. הלוואי והאור הזה שבנו יגרש את האפילה ויהדהד בכל העולמות, היום ולתמיד.

Happy Winter Solstice

יום שוויון חורפי מבורך ומואר לכולנו

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-88002801

כל הזכויות שמורות.

69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page