top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

נשים עוצמתיות


נשים עוצמתיות

לפני כמה ימים התפרסמה ברשת מודעת דרושים מטעם "המוסד": "דרושות נשים בעלות עוצמה. לא משנה לנו מה עשית משנה לנו מי את!

השבוע, במהלך פגישות ייעוץ, הכרתי נשים עוצמתיות. אחת מגדלת את ילדיה בכוחות עצמה, דואגת לבית ולמשפחה לגמרי לבד, ללא עזרה, ללא תמיכה, כשבן הזוג נוכח נעדר. השנייה מצליחה ומשגשגת מול בן זוג כבוי, כועס ורוטן ולמרות כל הקשיים, מגדלת את ילדיה לתפארת. עיניה זוהרות וחיוכה מאיר את העולם. רגע לפני שנפרדנו סיכמה בהתרגשות: "אני אהבה! הלב שלי מלא באהבה וכמה שאני מעניקה, יש עוד אהבה בתוכי". השלישית החליטה שמוטב לה להיפרד מבן הזוג ובינתיים תבנה את עצמה כלכלית ונפשית, תתייעץ, תתחזק נפשית ואז תעזוב את הזוגיות המתפרקת ממילא. היא הבינה שמגיע לה להיות מאושרת, החליטה שהגיע הזמן שיהיה לה טוב, החליטה שמגיע לה!

המשותף לכל הנשים הללו זו עוצמה, כזו המתבטאת ביכולת אינסופית לאהוב את עצמן, את ילדיהן, עבודתן והעולם סביבן. עוצמה שבה למרות הכל הן יכולות לחייך, להודות על ה"יש" ולהמשיך הלאה. המפגשים עם הנשים הנפלאות האלו המחליטות לבחור כל יום מחדש בעצמן, הראו שאם רק תרצנה, הן בקלות יכולות לעשות כל דבר, אפילו לעבוד ב"מוסד".

המחשבה על נשים מיוחדות שכאלו הזכירו לי שתי דמויות מעניינות. הראשונה אישה בשם שייחה מוזה מקטאר שבמפרץ הפרסי, בת לאחת המשפחות החשובות באליטה החברתית. אביה התנגד לשלטון ובעקבות סכסוך בין משפחות האצולה, גורש עם משפחתו מקטאר לכווית. מחוץ לקטאר, שייחה מוזה נחשפה לחינוך מערבי ורכשה השכלה אקדמית. בהגיעה לגיל 18, נערך פיוס עם משפחת השלטון. כחלק מעסקת הפיוס והמנהג השבטי, היא נישאה לבן השליט והתחילה את דרכה כאישה הרביעית! (מקום לא מבטיח בעליל). בזכות אישיותה הכריזמטית והדומיננטית היא הופכת לאישה הראשונה של קטאר (בדומה למעמד אשת נשיא ארה"ב). עם עליית בעלה לשלטון ב- 1995, הוא מקים את "קרן קטאר" המגלגלת מיליארדי דולרים והיא עומדת בראשה. היא מנצלת את עוצמתה כפועל יוצא ממעמדה החברתי ומקדמת ערכים של השכלה לנשים כשלנגד עיניה עומד קידום החינוך והקהילה. היא מוצאת פתרון לעובדה שנשים בקטאר השמרנית לא יכולות ללמוד מחוץ לגבולות המדינה ומחליטה "לייבא" אוניברסיטאות מערביות לקטאר ומקימה "עיר חינוך". מניסיונה היא יודעת, כי חינוך מקדם את הנשים מכל הבחינות, מאפשר להן להשתלב בתעסוקה, ומשפר דרמטית את חייהן. כיום היא בת 55, אימו של השליט הנוכחי ואשתו של השליט לשעבר, מעורבת בשלטון ומשפיעה על השקעות ההון של המדינה וגם אייקון אופנה יוצא דופן בעולם הערבי.

בעולם קלפי הטארוט אנו פוגשים את מלכת החרבות, מלכת ההחלטות. היא מייצגת את המחשבה הבהירה והאינטליגנטית, בעלת היכולת להחליט, לחתוך ולא להביט אחורה. מבחינתה יש לה אמת אחת וצריך ללכת לאורה. היא יודעת שהדרך לעיתים קשה, אך כשהיא מחליטה, היא טורקת את הדלת ולא מביטה לאחור. היא לא מתפשרת על היכולות שלה, יודעת מי היא ובוחרת לאהוב את עצמה, כל יום מחדש. היא יודעת ומחליטה שהיא יכולה לעשות הכל, מחליטה שמגיע לה, הטוב ביותר!

בסופו של דבר, לא משנה מה עשית, איפה התחלת ואיפה היית, משנה מי את!

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page