top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

הטבע שלכם מתעורר


הטבע שלכם מתעורר

ה -1 לפברואר בתרבות הקלטית מציין את ראשית האביב. כאן בזירה המקומית נחגוג בשבוע הבא את ט"ו בשבט ושניהם באים לידי ביטוי בטבע המתעורר ובעולם הרוחני.

פברואר מתחיל בחגיגה של אחד מארבעת חגי האש בתרבות הקלטית. זהו החג הראשון בגלגל השנה הקלטית - חגיגת הניצנים הראשונים של האביב הנקרא בקלטית עתיקה Imbolc (אימבולק). מעניין ומרגש לראות כי תרבויות שונות חוגגות במקביל חגים דומים לאורך שנות ההיסטוריה האנושית.

למרות החורף הקר אנחנו כבר מתחילים לראות את ניצני האביב. עלים מתחילים ללבלב, פריחה של נרקיסים, רקפות, שקדיות והכל בזכות היום המתארך. אם תשימו לב לזמן השקיעה מהיום הקצר ביותר ב -21 לדצמבר שאותו עברנו, תראו כי בימים אלו השקיעה מאוחרת יותר באופן משמעותי.

השינוי הזה, בצעדים קטנים, מסמל את חזרת השמש והתעוררות הטבע. בני האדם חגגו את יכולתם לשרוד את החורף ואת תחילתה של השנה החקלאית. אמא אדמה נמצאת בתהליך של טרנספורמציה והתעוררות. בתקופה זו, הקלטים נהגו להדליק נרות רבים בגוונים של לבן, צהוב ואדום כדי להזכיר לעצמם את סיום החורף המושלג, תחילת האביב וחזרת השמש. במקומות רבים מדליקים אבוקות ולפידים בוערים. האש מייצגת לא רק את האור, החום והחיים אלא גם את התעוררות ההשראה והיוזמה שבנו.


בסקוטלנד ובאירלנד במיוחד רואים את פרחי הגלנטוס (snowdrops ) שבאופן מפתיע דוחפים את עצמם

מבעד לשכבת השלג ופורחים. הפרחים האלו מקושרים לאלה קלטית בשם Brigid באירלנד או Bride בסקוטלנד ויום זה הוא יום חגה. היא האלה של הנפחים, עובדי הכפיים, האומנים, המשוררים, המיילדות, תינוקות שרק נולדו ובמיוחד מסייעת לנשים הכורעות ללדת בדיוק כמו אמא אדמה היולדת את הטבע מחדש.

אז איך נחגוג? נאיר את הבית, נדליק נרות ונבקש שלוש משאלות: אחת הקשורה ביקום השנייה קשורה במשפחה, והבקשה השלישית קשורה בנו. כדאי שנבקש בתבונה וננצל היטב את הזמן היקומי המיוחד והקסום הזה.

אצלנו ב- 11 לפברואר חל ט"ו בשבט. הטבע מתעורר לחיים וכל מה שגלום באדמה פורץ החוצה. אמא אדמה היא הרחם לפירות שעוד יבואו, מוציאה מהכוח אל הפועל ואנחנו נכנסים למעגל חיים חדש של לידה, התעוררות והתחדשות.

בעולם קלפי הטארוט קלף שמונה מטות, הנקרא גם קלף היישום המיידי, מייצג את ההתעוררות וההתחדשות הזו, מבטא את הרצון ליזום, לעשות וגם להגיע לתוצאות. מבין 78 קלפים בחפיסה הוא אחד הבודדים שאין בו דמות אנושית ומדגיש את כוחו של היקום בתהליך. המטות המלבלבים הצונחים מן השמיים אל האדמה פורייה מייצגים את יסוד האש. המטות מבטאים את ההשראה שבנו, הדחף לעשות וליצור מתוך ידיעה שאם נתמהמה, אם לא נשתול את המטות בקרקע הפורייה, נחמיץ את ההזדמנות.

קלף 8 מטות הוא קלף חשוב. לא רק שהוא מחבר אותנו לייעוד שלנו ולחלומות שהיינו רוצים לממש אלא מראה לנו כי הדרך להגשמה עוברת דרך יצירתיות, הגשמה ויישום. שינוי בחיינו יבוא תמיד אם ננקוט פעולה ולא נתמהמה. כל חלום צריך להיות מגובה במפת חזון ובעשייה, כעת, עכשיו, ללא דיחוי.

צאו אל הטבע, שתלו עצים, חבקו עצים, תחגגו עם אמא אדמה, הכניסו אנרגיה של התחדשות וצמיחה אל חייכם. העירו את הטבע שלכם, שבכם.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page