top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

חגיגה של אהבה


חגיגה של אהבה

14 לפברואר חג האהבה ה-Valentine's Day . כמו בכל שנה התאריך הזה מעלה מחשבות על אהבה, ממלא את החנויות בבלונים בצורת לב אדום, פרחים ומתנות. זמן לחגיגות?

השבוע שמעתי לא מעט את השאלה: "מדוע בכלל צריך לחגוג את הוולנטיין כשיש לנו את ט"ו באב? ולמה בכלל צריך חג לאהבה?"

אהבה - מילה אחת שהיא עולם ומלואו. אינספור שירים וסיפורים מתארים את הרגש הזה, או את המצב הרגשי, נפשי, גופני שבו נמצא האדם המאוהב. עם זאת, עדיין לא קיימת הגדרה מדויקת כי האהבה בסופו של דבר, שונה מאדם לאדם, ממערכת זוגית אחת לאחרת.

אהבה, ערכה בגימטרייה הוא 13 בדיוק כמו המילה אחד. אם כך, האהבה קשורה באחדות. כאשר לב האדם מלא באהבה, הוא מתקרב לאמת הפנימית שלו, לאמת האחת וגם לכוח הבריאה. כלומר, לפני שאנו ניגשים לאהוב מישהו אחר, אנו חייבים למלא את ליבנו באהבה, אהבה עצמית! רק אז נוכל להעניק ממנה לאחרים. האהבה היא כוח אלוהי, חזק ובלתי מוסבר ואנחנו כניצוץ רוחני שואפים בכל ליבנו להתחבר לתדר הזה.

בעולם קלפי הטארוט, נפגוש בהקשר זה שני קלפים . קלף שני גביעים מבטא קשר שיש בו הסכמה, רצון לשותפות, רצון לחלוק. קשר שיש בו הזנה הדדית בעיקר רגשית. קשר של שיתוף בגובה העיניים תוך קבלת האדם האהוב כפי שהוא. הקלף מדבר על אהבה שיש בה שיתוף, הזנה, הכלה, איחוד הרמוני ואיחוד רוחני. מעין הסכמה עמוקה להיות יחד אך מעל לכל על ראיית האדם כפי שהוא עמוק בנבכי נשמתו. אהבה רוחנית שהיא הרבה מעבר לגוף הפיזי.

קלף האוהבים מלמד אותנו לאזן את מערכות היחסים שלנו. ליצור קרבה שבתוכה נשמור על הייחודיות שלנו, על המרחב האישי שלנו ושל בן הזוג. קשר שבו נתייחס לבן הזוג כישות עצמאית ונפרדת ולא נחצה את הגבולות הללו מתוך כבוד וסבלנות. במערכת יחסים מאוזנת לא יהיה מקום לרגשות של רכושנות וקנאה. אין גם מקום לתלות בבן הזוג או התייחסות לבן הזוג כמובן מאיליו.

בתורת הקבלה קיים מושג שנקרא השתוות התכונות. אם בני זוג שווים בתכונות הרוחניות שלהם אזי הם מתאחדים. שניים שהם כמו אחד. באהבה לומד האדם לראשונה לוותר למען מישהו אחר. באיחוד נכון בין בני זוג, יש הבנה שהזוגיות אינה כלי לסיפוק צרכים אישיים. אהבה שכזו מאפשרת השתקפות, שלי בבן הזוג, ושלו בי. השתקפות של כל הדורש עידון, תיקון ושינוי. זוגיות המבוססת על כבוד הדדי ותמיכה, ללא ביקורת או שיפוטיות.

בעיני האהבה היא נס, קסם שמתרחש, וקסמים שכאלו צריך לחגוג. אין זה משנה מי הכריז על החגיגה והיכן חוגגים אותה בעולם. לאיש אין מונופול על האהבה. היא לא שייכת לאף דת או מקום פיזי, היא שוכנת בכולנו. מבחינתי זוהי הזדמנות לתת לאהבה את מקומה הראוי. גם אם היא קיימת בחיינו הרי שהיא נוטה להישחק ביום יום, טובעת בדיוק כמונו בשגרה ומרוץ החיים. טוב יהיה אם נזכיר לעצמנו ולאחרים שאנחנו והם רצויים ואהובים. בסופו של יום מדובר בצורך הכי בסיסי שלנו.

"האהבה אינה חשה כל עול, אינה מושפעת מקשיים ומנסה לעשות מעבר לכוחותיה. האהבה אינה מתרצת את הבלתי אפשרי ומאמינה שהכל אפשרי!" תומאס קמפ.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page