top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

ציפיות


ציפיות.

אפקט "היום שאחרי" יום האהבה הגיע והוא מכה ללא רחם. מה עושים כשהמציאות פוגשת את הציפיות שלנו והפערים נראים כבלתי ניתנים לגישור?

חגיגות יום האהבה השבוע גרמו ללא מעט אנשים להביט בעין ביקורתית על מערכת היחסים שלהם. לחשוב שוב מה הם רוצים לעומת מה שהם מקבלים, ובעיקר ליפול שוב למקום של כעסים, אכזבות, טענות ותלונות.

לקוחה הגיעה אליי לייעוץ עם "בטן מלאה" על בן הזוג. ברגע שנפתח הסכר כמעט ואי אפשר היה לעצור אותה. היו לה אינספור תלונות ובעיקר תחושת אכזבה על כל מה שלדעתה צריך היה להיות, מול מה שיש כרגע בחייהם. (חשוב להבהיר כי בין בני הזוג יש קשר טוב ואוהב באופן כללי והתלונות מצידה לא היו קשורות באלימות, או התעללות רגשית/פיזית מכל סוג שהוא).

כל משפט שלה התחיל עם הצירוף אם רק...אם רק הוא היה יותר רומנטי, אם רק היה יותר מסודר, אם רק היה מסכים לבוא איתי למקומות שאני אוהבת אז... אז הכל היה מושלם. מנקודת מבטה, אין במערכת היחסים הזו דבר מה המספק את רצונה.

כשאנו יושבות מול הקלפים ועולה קלף שבעה גביעים התמונה מתבהרת. הקלף מציג מצבים שונים כשהמשותף לכולם הוא התנאי הנלווה אליהם. אם רק...אזי חיינו יהיו מושלמים והאושר יהיה שלנו. בגביע אחד נראה דרקון המייצג את הנאות הגוף -חופשה מפנקת בחו"ל לדוגמא. בגביע השני נראה זר דפנה המדגיש את השאיפה להיות תמיד בצד המנצח בחיים. בגביע השלישי, אבנים יקרות המייצגות שאיפה לעושר מכל סוג שהוא. בגביע הרביעי, טירה המבטאת את השאיפה לבית או בית גדול יותר. בגביע החמישי, ראש המייצג השכלה. ובגביע השישי, נחש המייצג את הרצון להיות בריאים, צעירים ויפים לנצח. אלו חלק מההתניות שאנו יוצרים בתחומים שונים בחיינו. לכולם משותפת התחושה שחיינו הנוכחיים אינם מספקים. אילו רק יכולנו לממש את משאת הלב, היינו מאושרים בחלקנו.

ברור לכולנו שאושר על תנאי אינו אושר אמיתי. ברגע שנממש משאלה אחת מיד תופיע תחושת ריקנות עד למימוש המשאלה הבאה. מתי נעצור? מתי נעריך את מה שיש לנו? ואולי כדאי להיזכר מדוע בכלל בחרנו בבן הזוג שלנו, לפני שנים רבות ,כשותף לחיינו.

התשובה להתנהלות הזו טמונה בגביע השביעי בו נראית דמות מתחת לגלימה - הקוסם. קלף הקוסם

בטארוט הוא בעל חשיבות רבה והמסר שלו ברור וחזק: על האדם ליצור את מציאות חייו. האחריות לאושר שלנו תלויה אך ורק בנו ולא במישהו אחר. כמה נוח להיות באפס עשייה, ולחכות שבן הזוג ירצה אותנו. האחריות לביצוע תלויה רק בנו. לא טוב לנו, לא נתקוף ונגרום לבן הזוג להתכנס פנימה, לסגת או להתגונן. ננסה לדבר בדיאלוג אמיתי, כזה שמאפשר שינוי, יחד, בעבודת צוות.

כשאנו תוקפים את חסרונותיו של בן הזוג אנחנו עסוקים במיקוד חיצוני, מה לא טוב בו, ולא עוצרים רגע לברר מה לא טוב בנו. ללא ספק קיימים בנו דברים המפריעים לבן הזוג. הדרך לגישור פערים בזוגיות תתחיל תמיד מהעולם הפנימי שלנו, מהמיקוד הפנימי לעולם החיצוני. חלק מהדברים שאנו לא אוהבים בבן הזוג עלולים להיות ההשתקפות שלנו. כדאי שנבדוק את עצמנו לפני שנמהר לתקן את עולמם של אחרים.

זוגיות היא מפעל, עבודה שאינה מסתיימת לעולם. טוב יהיה אם נשחרר ציפיות ונביט במפעל חיינו בעין פקוחה לרווחה, מלאה ברצון טוב ואהבה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים 050-8802801

כל הזכויות שמורות


20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page