top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

עוצמת הרכות


עוצמת הרכות

יום האישה הבינ"ל חל ב- 8 למרץ. איזו דרך עשינו...וכמה עוד יש לעשות.

אם נצא למסע בזמן בהיסטוריה האנושית, קצת יותר ממאה שנה לאחור, נראה את התהפוכות במעמד האישה. נשים הופלו לרעה בחברה, במשפחה, בדרך חינוכן ואפילו ברמת הציפיות מהן. נישואי נשים היו כלי מסחר בין משפחות, הזדמנות לשיפור או שימור מעמדן. לאחר נישואיהן, גם נשים שבאו ממשפחות אמידות, בסופו של יום נותרו מחוסרות כל ותלויות בבן הזוג שלהן למחייתן. כל רכושן היה עובר לרשות הבעל. על קריירה לא היה מה לדבר בכלל. נשים סופרות לדוגמא השתמשו בשם בדוי-גברי לפרסום יצירותיהן. לאישה לא היה שום סיכוי להתפרנס בזכות עצמה, ליצור או ללמוד. אלו שהעזו ועשו זאת, דנו עצמן למסלול חיים מורכב ומלא במכשולים אותם הערימה החברה. ויותר מכל, מה שנראה לנו טבעי היום, זכות הבחירה לנשים, ניתנה בארצות הברית ובחלק ממדינות אירופה רק ב- 1920!

זכות הבחירה היא מילה מעניינת, מפני שהיא מבטאת את אורח חיינו כולו ולא רק בפן הפוליטי. מדובר בזכות הבחירה להיות מי ומה שנרצה להיות -חופשיות במחשבה ובעשייה. הזכות להיות עצמאיות בהיבט הפיזי, הרוחני והנפשי. למזלנו, לפחות בחברה המערבית, דברים רבים השתנו ועדיין יש לאן לשאוף.

פמלה קולמן סמית, היוצרת של קלפי טארוט ריידר המפורסמים העניקה מקום מרכזי בקלפים לדמויות נשיות. היא מיקמה נשים בנקודות מפתח בסדרה הראשית -הארקנה הגדולה ואם ניקח בחשבון את העובדה שהקלפים נוצרו בשנת 1909, היה זה בהחלט מעשה אמיץ ונועז מצידה ומצד שותפה אדוארד וויט ריידר, שהדפיס את הקלפים בבית הדפוס של אביו.

בסדרה הראשית אנו פוגשים את הכוהנת הגדולה הנושאת ידע אינסופי וחוכמה. בידה התורה כולה, גישה בלתי מוגבלת לעולמות נסתרים, אל הידע כולו מאז תחילת הימים. היא מאופקת חתומה ומיסתורית. שופטת אותנו על הכוונות שלנו ולא על המעשים. מעניקה לנו כניסה לעולמה המסתורי רק ברצותה לעשות כן.


לעומתה הקיסרית היא דמות נשית מעניינת,נושאת איכות נשית שונה לחלוטין. אימהית, מכילה ומפנקת, אוהבת את ילדיה ללא שיפוט וללא ביקורת, ללא תנאים מוקדמים. יכולתה להביא חיים חדשים לעולם מחברת אותה בקו ישיר לכוח הבריאה והיצירה האלוהית ומכאן עליונותה על הגבר.

במיוחד מעניין קלף הכוח המראה את כוחה של האישה מהיבט אחר ושונה, עוצמה שקטה

המשנה עולמות. הדמות הנשית כאן היא דמות רוחנית עם סמל האינסוף מעל לראשה המסמל את אינסוף יכולותיה. היא אוחזת את האריה בלסתותיו ולשונו משתרבבת החוצה. אם ינסה לנשוך אותה, הרי שינשוך קודם את עצמו. הזנב שלו בין רגליו מסמל את כניעתו. האישה שבקלף שולטת באריה בעדינות וברכות, היא לא מפעילה כוח פיזי אלא רוחני. היא מאלפת אותו בעזרת היכולת הנשית הייחודית, המאפשרת לה להכיל מקומות אפלים. היא מכילה את האריה השואג בקרבה ובאדם שמולה ומתעלת את השאגות הללו למקום תודעתי גבוה יותר. כאישה היא יכולה לקבל את העובדה שקיימים בה ובאחרים יצרים נמוכים והיא לא נבהלת מהם. היא מצליחה לאזן את עולם היצרים להרמוניה מושלמת, תוך שהיא שולטת בהם ברכות. היא מבינה כי עידון היצרים הוא מאבק אינסופי שאותו תבצע בעוצמה שקטה. היכולת שלה להיות חזקה ורכה בו זמנית מאפשרת לה לעצב את עולמה ואת עולמם של אחרים.

קלף הכוח מעביר לנו מסר ברור כי דרוש כוח מיוחד כדי להתמודד עם אתגרי החיים אך הכוח הזה נמצא כבר בתוכנו, הנשים. ברמה עמוקה יותר הכוח הזה מסמל את היותנו שלמות.

זו היתה תזכורת אוהבת,

מאישה לרעותה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

79 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page