top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

מסיכות


מסיכות

פורים הוא אחד החגים השמחים שיש לנו אם לא השמח מכולם. לא רק שהוא חוגג את סיפור המגילה ואת הצלת העם היהודי על ידי אסתר המלכה אלא מאפשר לנו לעטות מסיכות.

תרבויות רבות מזמנות לנו יום שבו אפשר להתחפש, הזדמנות להיות ליום אחד מישהו או משהו אחר. חג הפורים למעשה פותח דלת לזהות אחרת. הוא מאפשר לנו להיות לרגע גיבורי על, דמויות מפורסמות, מצחיקות או אפילו להעז ולבחור תחפושת מהצד האפל והרע שביקום מתוך ידיעה כי זו היא רק תחפושת זמנית ומציאות חיינו לא באמת משתנה.

פורים מספק הזדמנות פז לבטא צדדים שונים באישיות שלנו. הזדמנות לצאת מהעטיפה הרגילה שלנו, מהזהות הקבועה ולפרוץ את הגבולות ביום אחד מסודר ומוגדר. בפורים אנו עוטים מסיכות, אך לא רק. למעשה אנו עוטים מסיכות שונות במקביל, כל יום, כל היום. המסיכות בין היתר, מייצגות היבטים שונים באישיות שלנו. יש מסיכות שקל לזהות באדם שמולנו או בנו, ויש כאלו שפחות. המילה מסיכה מקורה מהמילה כסות. אנחנו מתכסים בביגוד, איפור, דרך התנהגות ואפילו דיבור. בסופו של דבר אנחנו אנשים שונים במצבים שונים בסביבה שונה. הצורך שלנו "להתחפש" נובע מהצורך הבסיסי שלנו להתערות במקום בו אנו נמצאים.

המצב שבו אנו עוטים מסיכות אינו שלילי מעיקרו. לעיתים הוא מאפשר לנו להגן על עצמנו או להסתיר דברים שלא נרצה לחשוף בפני אחרים. יש מסיכות שלא נוותר עליהן לעולם והכוונה היא לא למסיכה חיצונית כמו ביגוד, איפור או סגנון השיער שלנו, אלא מסיכה הקשורה לעולמנו הפנימי, כזו שמשרתת אותנו, מעניקה לנו רווח משני ועוזרת לנו בהתמודדות עם החיים.

אם נבחן את סיפור המגילה נראה כי ושתי ואסתר עטו מסיכות כמתחייב ממעמדן והמצב אליהן נקלעו. ושתי שככל הנראה הייתה יפה כפי ששמה העיד עליה (פירוש השם ושתי בפרסית עתיקה הוא "היפה/הטובה ביותר"), עטתה את מסיכת האישה החזקה, זו שלא מוכנה להראות את עצמה לפני בעלה ואורחיו המבושמים מיין, (אפילו אם הוא המלך בכבודו ובעצמו). אישה שידעה שתפסיד בעקבות סירובה את מקומה כמלכה ואולי אפילו את ראשה ובכל זאת לא ויתרה על עקרונותיה. היא עטתה את מסיכת האומץ, הערך העצמי והרצון החופשי ונאחזה בה למרות המחיר הכבד ששילמה. אסתר בחרה תחילה במסיכה שהסתירה את זהותה האמיתית אך החליפה אותה מאוחר יותר במסיכה של אומץ כשניגשה למלך וסיפרה לו על המן ומזימותיו, תוך שהיא מסכנת את חייה כדי להציל את עמה. כפי שכולנו יודעים ומכירים סיפורים רבים מחצר מלוכה כזה או אחר, הסיפור הזה יכול היה להסתיים בכי רע, מבחינתה ומבחינתנו. מסיכת האומץ גרמה לה לבטא כוחות שיצרו מהפך באישיותה ובגורלו של עם שלם.

אם כך, יש מסיכות המייצגות היבטים אישיותיים שהיינו רוצים שיהיו שלנו לא רק יום אחד בשנה או לא רק במצב מסוים אלא באופן תמידי וקבוע כי הן מייצגות תכונות החסרות בנו או מעניקות לנו כוחות נפשיים שאנו זקוקים להם.

פורים הוא זמן לשמוח להשתטות, להיות כל מה שנרצה להיות. ביום יום כדאי שנבחר מסיכות שיעשו עמנו חסד, יחזקו אותנו ויהיו חלק מאישיותנו. בסופו של דבר, כדאי שנישאר נאמנים לעצמנו כדי שנוכל להסתכל במראה ולזהות את הדמות הניבטת מתוכה.

פורים שמח!

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות


53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page