top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

נקודת השוויון


נקודת השוויון

בלילה שבין ה- 20 ל- 21 במרץ יחל יום השוויון האביבי. היום והלילה יחלקו יחד את היממה שווה בשווה. מבחינה אסטרונומית, השמש תהייה בזווית ישרה מול קו המשווה ובכך תביא אותנו אל נקודת השוויון (Equinox) . מעתה והלאה שעות היום ילכו ויתארכו.

החורף, אדון החשיכה, הביא אותנו להתכנסות וסגירות ויחד עם הקור, גרם לנו להתכווץ ולהצטמצם. למרבה המזל, מעגל עונות השנה נמצא בתנועה מתמדת ותודות לנטיית כדור הארץ על צירו אנחנו זוכים לחוות עונות שונות וסוגי אקלים שונים.


כעת זמן אביב. נכנסנו לתקופה מופלאה בטבע. אמא אדמה מתעוררת לחיים, מוציאה את כל הכוחות הטמונים בה מן הכוח אל הפועל. הטבע עובר ממצב פוטנציאל למצב של מימוש. ואנחנו, משתקפים בטבע ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו. כל האנרגיה שלנו משתנה באביב ואנחנו חווים תחושת התחדשות. מתעורר בנו רצון לפתוח את החלונות כדי "שיתערבב החוץ בפנים" (ריטה). יש לנו דחף בלתי מוסבר לנקות, לזרוק לארגן ולסדר את חיינו. אנו מרגישים את הקול הבוער שדוחק בנו מצד אחד להתחיל מחדש, לצמוח ולשגשג ומצד שני לנכש את העשבים השוטים מחיינו, להיפטר מכל המיותר ומכל מה שלא צלח בעבר. אם כך, התעוררות הטבע מביאה אותנו לעיתוי אנרגטי של התחלות חדשות. זהו זמן מצוין לעבוד על המחשבות המעכבות והאמונות המגבילות שלנו. אביב הוא ה-זמן למטמורפוזה, שינוי והתעלות.

האביב הוא חג, חגיגה, שמחה של הטבע ושל הגוף, הנפש והרוח. מאז ומתמיד תרבויות רבות מסביב לעולם חגגו בתקופה זו. במצרים העתיקה חגגו את פריחת הדגן. ברומא העתיקה חגגו את תחילתה של שנה חדשה. בנצרות חוגגים את הפסחא וביהדות חוגגים את חג הפסח- חג משמעותי ביותר שיש בו תחושה של שנה חדשה גם בזכות הטבע המתעורר וגם לאור העובדה שעוד בתקופת התנ"ך ניסן נחשב לחודש הראשון, לראש החודשים.

בעולם האסטרולוגי, יום השוויון פותח את גלגל המזלות האסטרולוגי עם מזל טלה, השייך למזלות האש. שליט המזל מארס, הוא לא רק אל המלחמה כפי שנהוג לחשוב, אלא גם אל החקלאות והטבע! הטלה הוא התינוק של גלגל המזלות, מייצג את הילד שזה עתה נולד. בדיוק כמו ילד, הטלה לא יודע לדחות סיפוקים. אנרגיית האש שלו מכוונת לטווחים קצרים כדי לספק את צרכיו המידיים. לכן הטלה נחשב לכזה הדורש תשומת לב רבה מהסביבה. בני המזל מצטיינים בהתחלות חדשות, סיומים זה כבר סיפור אחר. בבני המזל מתגשמת אנרגיית אביב, אנרגיה של חיים חדשים והתפרצות של כוחות הטבע.

אז איך נרתום את האנרגיה של הטבע לטובתנו? בתקופה הקרובה, נשתדל להיות בחוץ כמה שיותר. הרשו לעצמכם להנות מקרני השמש המלטפות, מפריחה, משדות מוריקים ועצים מלבלבים. ובבית, נשתדל להכניס כמה שיותר אור ואוויר. נדאג לפרחים בבית, ומחוצה לו, נשתול שתילים רכים וחדשים. נשטוף את הבית במים שהבאנו מהים ונטהר את האנרגיות הכבדות והסגורות. נבעיר קטורת מסוג לבונה Frankincense או נשתמש בשמן זה במבער. הלבונה מוזכרת עוד בתקופת המקרא כחלק מהקטורת ששימשה לצורך עבודת ה' במשכן ובמקדש. מבחינה רוחנית היא מחזקת את האמונה שלנו בכוחות הבריאה, בכוחות הטבע ובמיוחד מחזקת את האמונה שלנו בעצמנו. אחרי הקור והחשיכה הגיע הזמן לתת לאור להיכנס אל כל פינה בנימי הנשמה. האביב מסמן לנו כי הגיע הזמן לבחור יעד, לסמן מטרה ולהסתער. זה הזמן המדויק להיוולד מחדש, בדיוק כמו הטבע.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

108 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page