top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

כמו עוף החול


כמו עוף החול

בשבוע שחלף התייחדנו עם זכר המיליונים שנרצחו בשואה בידי הצורר הנאצי ושליחיו. קהילות שלמות נמחו בשיטתיות מעל פני האדמה ובכל זאת, אנחנו כאן! מאז ועד היום, קיומנו אינו מובן מאיליו ואנו נאלצים להגן על עצמנו, כל פעם מחדש.

השואה מעוררת בנו רגשות של עצב, פחד וזעם. היא מפגישה אותנו עם שאלות קשות ותהיות קיומיות: איך יתכן שהעולם ידע, החריש ולא עשה דבר? מה נעשה כדי שחלילה לא נעמוד במצב הזה שוב? ובעיקר מתחזקת ההבנה שאנחנו, כמו עוף החול.

במיתולוגיה היוונית ציפור האש הקדושה, עוף החול - הפניקס, מת בשריפה וקם לתחיה מתוך האפר. ביהדות לפי התלמוד הבבלי, מסופר על עוף החול שהיה בתיבת נוח עם כל בעלי החיים. הוא ראה כי נוח טרוד בהאכלתם ולא ביקש מזון לעצמו. נוח בירך אותו על כך ובזכות הברכה עוף החול זכה לחיי נצח.

המילה שואה באנגלית Holocaust מקורה ביוונית מהמילה: h'olo - לחלוטין ומהמילה kaustós נשרף. אין צורך להכביר מילים על הדרך שבה מצאו את מותם מיליונים מעמנו, אך כדאי לחשוב על הדרך הארוכה שעשינו ממחוזות התופת ועד להקמת בית יהודי לעם היהודי בארץ ישראל. מתוך האפר קמנו, אודים מוצלים מאש. מבחינה דתית, יום השואה חל בימי ספירת העומר שהם ימי אבל לעם ישראל. מבחינה לאומית, יום זה חל שמונה ימים לפני יום העצמאות ומדגיש את המעבר שלנו כעם משואה לתקומה.

מדינת ישראל, לא ניתנה לנו על מגש הכסף ועצם הקמתה היא לא פחות מנס גלוי, נס שכלל בתוכו חלומות ומימושם, רצונות עזים ועשייה בלתי נלאית. מדינת ישראל בת 71 ובאריג חיינו שזורים חוטי כאב הנופלים, אותם אנו מבכים, ובזכותם, קיומנו מתאפשר. עם כניסת יום הזיכרון לחללי צבא ההגנה לישראל, נתייחד עם זכרם ונתמוך במשפחות השכולות. זהו פצע מכאיב שאינו נרפא לעולם. עצב תמידי הפועם בליבנו.

בערב יום העצמאות, במעבר חד וכמעט בלתי אפשרי, המדינה תעבור מעצב לשמחה, שמחה שאנחנו כאן למרות הכול. המעבר הקשה הזה משקף את חיינו, מעצב לשמחה, משואה לתקומה בדיוק כמו עוף החול.

אם נבחן את תאריך הלידה של המדינה מבחינה נומרולוגית נראה כי מדינת ישראל הוקמה עם הכרזת העצמאות בארץ ישראל ב- 14 במאי 1948 . יום הלידה של המדינה הוא 5 (14) ונתיב הגורל שלה גם הוא 5. לכן מדינת ישראל תמשיך לעמוד בפני אתגרים והתמודדויות, עם מצבים של חוסר שקט מול שאיפה תמידית ליציבות. במקביל האנרגיה הזו מובילה אותנו להתנסות בתחומים שונים. זהו נתיב המאופיין בסקרנות, למידה, גיוון, התחדשות ופתיחות לשינויים. גם התאריך העברי של הקמת המדינה מעניין - ה' (5) באייר תש"ח, שוב אותה אנרגיה של 5 וחודש אייר המיוחד שמשמעותו לפי הקבלה היא: א - אני יי - יהוה ר - רופאך. מי ייתן ואנרגיה של ריפוי תעטוף את מדינתנו, את האזור בו אנו חיים, תביא מזור ומרפא לכולנו ויבואו עלינו ימים של שקט, שגשוג וצמיחה.

מדינת ישראל, קטנה וחזקה, מקור לגאווה ומעל לכל היא הבית שלנו ושל היהודים בעולם כולו. היא הביטחון שלעולם, לעולם לא נעמוד שוב חסרי אונים.

מה עוד אנחנו צריכים?

"וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה". ישעיהו פרק ב פסוק ד

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.


121 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page