top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

מזוגיות לזוגיות


מזוגיות לזוגיות

השבוע פגשתי נשים שחוו פרידה לאחר זוגיות ארוכה. לא פשוט להיות במקום הזה, לבד לאחר זמן ארוך של "ביחד". במקביל לתחושת הכאב ושברון הלב הן מנסות להתמודד בדרכים שונות ומגוונות. אז מה עושים כשזוגיות ארוכה מסתיימת? איך מתמודדים עם הכאב והריקנות שנותרה?

זוגיות שהסתיימה מעמידה את האדם בפני התמודדות רגשית ופיזית מורכבת. מצד אחד קיים צורך להמשיך בחיים בכל הכוח ולא לוותר. מצד שני כדאי רגע לעצור ולנסות להבין איך ממשיכים הלאה.

פעמים רבות אני נתקלת במצב בו האדם המתמודד, מחליף את הזוגיות שהסתיימה בעשייה אינטנסיבית מכל סוג שהוא. כחלק ממנגנון ההגנה הרגשי שלנו כבני אדם, עולה בנו הצורך להעסיק את המוח או את הלב אם תרצו, כדי להדחיק, לא להרגיש ולא לשמוע את המחשבות. זה יכול להתבטא ביציאה מוגברת לבילויים, מפגשים חברתיים ומשפחתיים ועוד. ככל שהעשייה תהיה אינטנסיבית יותר, אפשר יהיה לשדר לעולם שאנחנו בסדר, שהכל בסדר ולא קרה כלום. אנחנו חזקים והמשכנו הלאה כי החיים ממשיכים ובעיקר שאנחנו לא לבד! לעיתים, כדי לחזק את הערך העצמי או הביטחון שנפגע בעקבות הפרידה, קיימת נטייה לחזור לשוק הפנויים/פנויות באופן מיידי ונחוש ולחפש זוגיות חדשה.


כל צומת בחיים מזמן לנו התנסות שונה מורכבת ומלמדת. במקביל לכך יגיע הצורך לאוורר את הרגשות ולפתוח את הלב, להתייעץ ולשמוע מחוכמת הקלפים.

קלף 3 חרבות בטארוט הוא אחד הקשים שיש. החרבות הנעוצות בלב לא משאירות מקום לטעות בפרשנות. ברור לנו כי מדובר בשברון לב, התנסות קשה שעברנו, שהותירה אותנו כואבים ופגועים. חרבות מייצגות את הצד המנטאלי שלנו, את המחשבות המתרוצצות בראשנו לאחר הפרידה, הפוגשות את הלב המייצג את עולם הרגש שגם הוא חווה טלטלה עצומה. הקלף מעביר מסר כי האירוע התרחש וכעת הגיע שלב ההתמודדות. האדם חייב לעבור תהליך שבו יעבד את כל מה שעבר ובסופו של דבר יאבד את כל מה שלא משרת אותו יותר. המציאות מסמנת לנו כי משהו לא כשורה בחיינו. אין טעם להתעלם מהעובדה שאנו לא כתמול שלשום. עברנו פרידה ונפגענו, קשה לנו וגם כואב. השגרה השתנתה ואנו נדרשים לקבל וללמוד את המצב החדש.


הקלף שיקח אותנו לתהליך של עיבוד, למידה והסקת מסקנות הוא קלף הנזיר. הנזיר מחזיק את העששית שלו בגובה הלב, מבטו מופנה פנימה, מאיר את עולמו הפנימי. הוא מציע לנו ללכת בצעדים מדודים ואיטיים, בהתכוונות, במודעות ומתוך הבנה שכל צעד שנעשה ישאיר חותם על התמונה הרחבה של חיינו. כל מחשבה ומעשה שלנו הם עוד לבנה בקיר חיינו. הנזיר מתרחק מהעולם החיצוני ומתקרב אל עולמו הפנימו, מתנסה שם בהקשבה עמוקה.

נשבר לכם הלב? אל תקפצו מיד אל סערת החיים, לתוך קשר חדש או הרפתקה חדשה. כל התנסות כזו דורשת אנרגיה בעוצמה שאין לכם כרגע. טוב לא יצמח מזה ותחושת התסכול רק תגדל. כל מה שצריך כעת הוא קצת שקט. להאט את הקצב ולא להאיץ בעצמכם. אין צורך להוכיח שום דבר לאף אחד. אתם חזקים אך פגועים, ומי לא היה במקום הזה? טוב תעשו אם תרחיקו את עצמכם מרעשים חיצוניים כדי שתוכלו לשמוע את המחשבות ולהרגיש את הרגשות שלכם. האטה והתכנסות תאפשר לכם להאזין לקול הפנימי, לבכות ואף להתאבל על מה שהסתיים. לא מדובר על התבודדות והסתגרות, אלא על הענקת זמן לרגשות לצוף ולהתבטא כדי שאפשר יהיה לסגור מעגל ולפתוח חדש.

משהו בנו נשבר. גם אם נדביק את השברים עם הדבק הטוב ביותר, הם יראו. אין שום סיבה לשדר "עסקים כרגיל" כשהם לא, אין טעם לנסות ולהסתיר את החלקים היפים והאותנטיים שבנו, אלו המוכיחים שאנו יודעים לאהוב. עם הזמן הסדקים יתאחו ולאט לאט נצא שוב אל העולם, בקצב המאפשר לנו להרגיש ולחשוב ולא רק לפעול. אז, ורק אז, יגיע הזמן לזוגיות חדשה.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות

45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page