top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורנה וידאל

שהשמש תעבור עלי


שהשמש תעבור עלי

21 ביוני הוא יום ההיפוך הקיצי. לפנינו היממה בעלת שעות האור הרבות ביותר והלילה הקצר ביותר בשנה. יש לכך משמעות אסטרונומית מאחר והשמש תהיה בנקודה הגבוהה ביותר שלה ביחס לכדור הארץ, וגם משמעות רוחנית. יום זה נקרא Summer Solstice

היום הארוך בשנה הוא יום של חגיגות מסביב לעולם ומסמן את תחילת הקיץ. פירוש המילה Solstice הוא -מפנה השמש. למעשה חצי כדור הארץ הצפוני פונה אל השמש ונחשף לאור במשך שעות ארוכות יותר לאורך היממה.

השמש מאז ומעולם הייתה מרכז היקום, בלעדיה אין לנו חיים. בתקופות רחוקות יותר, עוד ברומא עתיקה והפגאנית, חגגו במשתה, ריקודים ושמחה את פסטיבל הקיץ, פסטיבל האש. בכפרים נהוג היה לקשט עצים ולרקוד סביבם, להדליק מדורות ולחגוג את הטבע עם אמא אדמה.

גם היום, בעיקר בצפון אירופה (שבדיה, פינלנד, נורבגיה ) השמש היא מצרך נדיר. תושבי האזורים הללו חווים יותר חודשי חשיכה וקור לעומת ימים שמשיים ולכן שעות האור הרבות הן סיבה למסיבה. בסנט פטרסבורג חוגגים את תקופת "הלילות הלבנים" כששיאם ב- 21-22 ליוני. תקופה זו מכונה כך כי הלילה קצרצר. השמש זורחת ב 03:34 ושוקעת ב 22:26 מדובר בכמעט 20 שעות אור ביממה! בצפון נורבגיה אין זריחה ואין שקיעה! אור תמידי. בהחלט תופעה מיוחדת במינה.

באתרים היסטוריים מקודשים סביב העולם, מציינים את היום הזה. בפרו במקדשי האינקה חוגגים בטקסים שונים ומיוחדים לכבוד השמש הקדושה. חגיגה בקנה מידה מרשים מתקיימת גם באנגליה ב -סטונהנג' Stonehenge, אתר פרהיסטורי, מגליתי (מגה-ענק, ליתי-אבן).

בניית האתר אפופה במיסתורין. בסביבות 3500 לפני הספירה נבנתה סוללת עפר, מעין תעלה בעומק שני מטרים ובקוטר של מאה מטרים. מאות שנים לאחר מכן הונחו במרכז המעגל אבנים עצומות בגודלן. לקראת 2000 לפני הספירה, הושלמה בנית האתר כשהובאו אבני ענק וסודרו בו במעגל. על כל זוג אבנים הונחה אבן היוצרת משקוף, שער. הסברה הרווחת היא שבניית האתר נעשתה ע"י קהילה בעלת עוצמה כלכלית וכוחות רוחניים אחרים, אחרת קשה מאוד להסביר את שינוע האבנים הללו. (מדובר בתקופה שלפני המצאת הגלגל). לפי האמונה, את האבנים הביא לאתר מרלין הקוסם, הדרואיד הראשי של אנגליה בתקופת המלך ארתור.

פתחו של מעגל האבנים פונה בדיוק אל הכיוון שבו זורחת השמש ב21 ביוני -היום הארוך בשנה. ברגע הזריחה, קרני השמש נכנסות דרך הפתח ישירות אל מרכז המעגל. סטונהנג' הוא ללא ספק מקום בעל אנרגיות חזקות ומיוחדות, מעין פורטל אנרגטי שלפי הסברה שימש בזמנים אחרים כשער למעבר בין ממדים וכמצפה כוכבים קדום. המקום איפשר לחזות את מזג האוויר, ירידת הגשמים, חילופי העונות ושימש כאתר פולחן דתי.

השמש אם כן, היא מרכז היקום. בלעדיה אין לנו חיים. גם בעולם קלפי הטארוט יש לשמש מקום של כבוד. מספר הקלף 19 ובסיכום נומרולוגי 1 . כלומר, השמש היא המקור, ממנה הכל מתחיל. השמש יוצרת ומעניקה חיים לעולמנו, מסמלת שפע ובעיקר את מתנות היקום, אלו שניתנות לנו ללא מאמץ. אנו הולכים לישון בלילה בידיעה ברורה שמחר יהיה יום חדש. מחר השמש תזרח ותהיה כאן עבורנו . השמש מייצגת אנרגיה זכרית ויוזמת. אנרגיה של התחלות חדשות, פריצה, התקדמות ובעיקר עשייה. הקלף מחדד את ההבנה כי היכולות טמונות בנו. הכול נמצא בתוכנו כפוטנציאל הממתין למימוש, אך האחריות לביצוע מוטלת עלינו.

זהו יום עוצמתי ביותר. מבחינה רוחנית, היקום מעניק הזדמנות למימוש. צאו החוצה אל השמש, תיהנו מאורה ומהאנרגיות שהיא מביאה, השתמשו בכוחה כדי לצאת לדרך!

"רק תפילה אשא הוי אלי, אלי שהשמש תעבור עלי ותראה לי שוב את משעולי הוי אלי, אלי רק תפילה אשא שהשמש תעבור עלי ותיקח אותי אל המסע." "שהשמש תעבור עלי", יורם טהרלב.

אורנה וידאל – טארוט ונומרולוגיה. ייעוץ והכוונה, קורסים וערבי נשים. 050-8802801

כל הזכויות שמורות.

135 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page